/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lukning af system
Fra : spock28
Vist : 453 gange
200 point
Dato : 12-08-03 20:02

Jeg har en Compaq 5736 som hele tiden kommer med en fejlmeddelelse og så lukker ned.
Fejlmeddelelsen lyder: "Lukning af system. Systemet er ved at lukke. Gem alt igangværende arbejde og log af. Ændringer som ikke er gemt vil gå tabt. Lukningen er iværksat af NT AUTHORITYSYSTEM. Tid tilbage før der lukkes... Meddelelse: Windows skal genstarte fordi tjenesten Remote Procedure Call (RPC) sluttede uventet."
Har prøvet systemgendannelser m.m. og at formatere hele harddisken og installere Windows XP igen, men problemet bliver ved med at opstå. Og jeg kan jo ikke deaktivere Remote Procedure Call under tjenester. Der er ikke blevet installeret noget som kunne have forårsaget det og der er ingen virus på maskinen. Nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : brian_bejder

Dato : 12-08-03 20:08

prøv at kikke her les nøje det er det der er galt med din pc

Accepteret svar
Fra : brian_bejder

Modtaget 210 point
Dato : 12-08-03 20:09
Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-08-03 20:16

du er blevet ramt at en orm:
her er løsningen:

Til alle som har problemer med 60 sekunders nedlukning

Der er fundet en fatal fejl i en service som standard kører på alle Windows NT maskiner (nt4.0/2k/xp/2003). Den lader din maskine stå pivåben overfor hakcere. Du skal derfor MEGET hurtigt rundt om windows update, og have lukket dette hul.

Symptom: Du får en advarsel, som siger din computer lukker om 60 sekunder.

http://windowsupdate.microsoft.com
http://support.microsoft.com/?kbid=823980

omfattende hackerangreb:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20092
-------------------------------------------------------
Hvis din maskine genstarter hele tiden, kan du køre følgende:

Start med at hive netkablet ud!

Methode 1 (WinXP):

Højreklik på andre computere->højreklik på din lanforbindelse->Egenskaber

Vælg det faneblad som hedder avanceret, og slå den indbyggede firewall til.

Metode 2:

Start->Kør Dcomcnfg.exe
Component Services->Computers->My Computer
Højreklik på My Computer og vælg properties
Vælg det faneblad som hedder default properties, og fjern alle flueben.

(Jeg har ikke lige en dansk windows ved hånden, så du må selv oversætte...)

Nu skulle du have tid til at komme på windows update

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-08-03 20:19

man kan også prøve at gå ind på: http://www.spywarefri.dk og lave en online-scanning.
eller http://www.symantec.com eller....... en andet respektabelt antivirusprogram.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-08-03 20:21

Så er der bare et lille problem: Windows Update er overbelastet nu g.p.a. denne orm/update, da alt og alle (man regner med at mellem 10 og 16 mill. vil blive ramt) vil have opdateret for at lukke hullet i port135, som ormen er rettet mod.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 12-08-03 20:44

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&familyid=23 54406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074

download denne patch...

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 12-08-03 20:52

Takker for det, vil se om det virker *S* Hvorfor har mit antivirusprogram (Norton 2003 Prof.) ikke fundet ormen???

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 12-08-03 22:34

fordi at ormen ikke nødvendigvis ligger på din computer.... man kan få enhver windows maskine til at gå ned ved at udnytte dette exploit i windows over netværk / internet. Har selv lige testet det på mit eget netværk... det er aldeles forbløffende hvad man kan udrette med det exploit. pas på siger jeg bare... :-/

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 13-08-03 07:32

Jeg vil bare holde fast i at jeg ikke kan forstå at det er en vireus.. Da jeg fik den samme fejlmeddeling uden at have haft internet.. Men der kan da godt være kommet en efter.. Det er i alt fald bedst at følge de råd med sikkerheds-updates..

Mvh Dennis

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-08-03 08:46

Spywarefri har netop meddelt at for kommende angreb er det vigtigt at have BÅDE port 135 OG 4444 godt lukket. Se på http://www.spywarefri.dk et lille stykke nede af forsiden midtpå.

Godkendelse af svar
Fra : spock28

Dato : 13-08-03 17:05

Tak for svaret brian_bejder.

Kommentar
Fra : brian_bejder

Dato : 13-08-03 17:16

Det var så lidt håber jeg kan hjælpe en anden gang tak for kampen