/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Picnic i aften
Fra : rcn
Vist : 633 gange
150 point
Dato : 12-08-03 15:18

Jeg kom i et anfald af kådhed til at love min kæreste at jeg tager en picnickurv med til stranden i aften. Nu er problemet at jeg først får fri kl 17.00 og vi skal mødes kl 19, og jeg har absolut ingen ideer ud over skalrejer med brød og hvidvin.... Lidt ordinært og nok for lidt mættende til en mand efter 12 timers hårdt fysisk arbejde.
Er der nogen af jer der har nogle gode ideer?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 12-08-03 15:29

Jeg ved ikke hvor du bor; men:

Lidt Sushi
- et par gode pate'er
- lidt fransk og italiensk ost

en go' hvid- og rødvin, så skal aftenen non blive god!

MVH

Accepteret svar
Fra : oscar03

Modtaget 160 point
Dato : 12-08-03 15:39

Det kan du tro

Min mand og jeg har tit nydt en skovtur med hjemmelavede sandwich... men det er ikke de sure sædvanlige
sandwich. Det her er så fuglene synger:

Ciabattaboller/brød eller andet godt "sejt" brød
Rist det på indersiden og rive det blidt på overfladen med et fed hvidløg ( bør nok undlades hvis I skal
være i nærheden af andre mennesker i morgen)
Køb fersk kyllingfilet eller bryst og skær i ca.1x1 cm strimler og steg på panden sammen med alm. sliced
bacom og peber. ikke salt...det klarer baconen.
Rør lidt cream fraice eller lignende med en go`stærk Karry og brug det til at smøre på brødet, både
på over og underbollen. læg sprød salat, coctail eller sherrytomater i skriver, sammen med kyllingestrimler og
bacon. Undgå at pakke dem ind i staniol, da det gør brødet blødt. Brug evt. en serviet og en elastik.
En anden variant kunne være tynde skiver af både en god mild skinke og en stærk salami..sammen. Her vil
jeg nok ikke bruge karrydressing men evt. miraclewip.... og så to dejlige, kolde øl i varmen. Har du prøvet
sol eller corona? Det kan så absolut anbefales.

Held og lykke med det, og god aften

hilsen oscar03

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 12-08-03 16:31

Du medbringer en eengangsgrill, et par udsøgte bøffer, en himmelsk blandet salat med gammeldaw's ægge/flødedressing.

Rødvin og gorgonzola og groft brød til resterne af vinen.

Velbekomme!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 12-08-03 16:35

Sexet og lækkert.

Nigellas crispy lamb chops

x antal lammekoteletter med ben
lægges mellem plastic og bankes flade

Bland 175 g rasp med 10 g revet parmasan og peber
Pisk to æg.

Hæld olievenolie i en pande ca. 1 cm.

vend koteletterne i først æg, så rasp/parmasan.

Steg dem sprøde i olien, ca. 3 min. på hver side.

Kan spises varme, lunkne, kolde med fingrene.

Har du tid, så lav en god kartoffelsalat:
Kogte nye kartofler blandes med en god olivenolie, hindbær/rødvinseddike, salt, peber og krydderurter. F.eks. brøndkarse, eller purløg.

Ellers lav en grøn salat. tag dressingen med i et glas.

En god rødvin til.

God fornøjelse

frieda

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 12-08-03 16:48

Tak for jeres forslag. De bliver måske brugt en anden gang men da jeg både skal købe ind og transportere mig frem og tilbage er der ikke tid til at stå i køkkenet. Sushi er en mulighed som jeg vil overveje... men andre ideer modtages gerne (jeg bor i Århus)

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 12-08-03 16:55

For Guds skyld ikke Sushi, hvis det er varmt
frieda

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 12-08-03 17:01

Hmmm... Det kan du ha' ret i.... Jeg har nemlig ingen køletaske og en gang mavepine er da det sidste jeg drømmer om.

Kommentar
Fra : AneJuul

Dato : 12-08-03 17:01

Kommer du ikke forbi en delikatesse på vejen? Gode oste og pølser italiensk brød samt god vin og frugt kræver ikke den store tilberedning, og så er det noget i kan sidde og hygge jer med i længere tid. Jegh vil give Frieda ret i, at Sushi ikke er så lækket i denne varne, og da slet ikke på en strand, tænk på sushi med sand, øv!
God fornøjelse

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 12-08-03 17:59

jeg tænkte nu nærmere Sushi = madforgiftning

frieda

Godkendelse af svar
Fra : rcn

Dato : 13-08-03 09:27

Det endte med skalrejer m. citronbåde, speltbrød, flækkede avokado med tomatsalsa og en fast gedeost i stænger. Det blev nydt med en kølig flaske halvtør hvidvin og afsluttet med en dukkert. Parmaskinken og frømelonen kom med hjem igen.
Endnu en herlig dansk sommeraften