/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Erfaringer med SolarVenti
Fra : mdo
Vist : 3421 gange
201 point
Dato : 12-08-03 09:28

Mon der er nogle som har erfaringer med SolarVenti ? Vi overvejer nemlig at instal.
det i et muret sommerhus - men mon det kan betale sig o.s.v.

Se evt. dette link :http://www.aidt.dk/hovedsite.html

/MDO

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-03 09:47

Ideen er god, og jeg har hørt positive tilkendegivelser fra folk der har sådan en. Deres "nu og her" tilbud ser fornuftigt ud. Lad være med at fokusere på om det kan betale sig. Det smarte er at sommerhuset udluftes uden de store driftudgifter når i ikke er der - måske endda med regulært varmetilskud. Den der snak med "hvad kan vi spare ved at ventilere" er noget fis, som du kan overlade til Nilan og Genvex, som begge to nærmest bedrager kunderne med deres åndsvage besparelses beregninger.

Ventilation koster penge - men det kan gøres billigt. Og SolarVenti ligner et smart produkt!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-08-03 11:33

Hej 3773
Meget muligt at Nilan og Genvex laver "hen i skoven" beregninger, men jeg har lige nedtaget et Nilan anlæg hos mig selv efter 17 års service (varmepumpe og X-veksler). Investeringen var dengang ca. 25.000 og vores varmeforbrug faldt med ca. 2.400 P.A. Vi kan så al'tid diskutere om det er rentabelt, for ved at investere 25 i papirer kunne vi sikkert indtjene mere på de 17 år, men kors hvor det dog forbedrede indeklimaet. Derfor geninvestere jeg også i en ny X-veksler som i øvrigt indkøbes igennem Dantherm http://www.dantherm.com hvor igennem jeg har en god bekendt (og selvfølgelig får den billigt). Hvis interesse, så er det en Elite 400
Men som du selv er inde på, så er der mange overvejelser at gennemgå + at SolarVenti ligner en fornuftig løsning. Alt i alt så fortjener du points, men jeg tilslutter mig ikke dit "opstød" over Genvex eller Nilan, der er jo nok en årsag til de er "gamle i gårde" og været i branchen i rigtigt mange år... det var de ikke hvis de tog rø*** på folk.
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 201 point
Dato : 12-08-03 12:40

Hvorfor tror du at man i branchen taler om: "Igenvex", "Genvækst" osv osv. Det er såmænd fordi at man har været lukket indtil flere gange. Og hæderlighed har ikke været nogle af de to mærkers varemærker. Bevares aggregaterne er skam gode nok, men sælgerne og katalog-magerne....................Du godeste................

Har selv det dejligste krydsveksleranlæg der nu kører på attende år, kun med en enkelt udskiftning af ventilatorer undervejs.

Og tro mig Clan...Hverken Nilan eller Genvex sælger særlig mange anlæg til ventilationsbranchen. Disse anlæg sælges til selvbyggere, elektrikere, smede og andet godtfolk. For Nilan vedkommende er det overvejende export (de har iøvrigt vist masser af succes på den front).

Sjovt nok sælger Dantherm stort set heller ingen anlæg til deres egen entreprenørafdeling Venair - bare lige til en orientering.

hilsen fra en der har været i branchen i tyve år.

PS mdo.

Hvis i har el-varme kan i også overveje en varmepumpe udført som vægsplit http://www.kinnan.se/dok2000kopia/direkta/01varmepump_vagg.htm

e-scroll'erne sælges fra ca 19000 og op og on/off varmepumperne fra 14900 og op. Prisen er incl montage og intern el, excl moms.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-03 12:43

..og køleanlæg følger så "gratis" med hvis man vælger sådan en svend.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-08-03 13:03

Hej 3773
Det var skam ikke for at skabe "splid", jeg syntes bare du var lidt hård ved Genvex og Nilan... hvilket du sikkert har dine årsager til - det skal jeg ikke blande mig i.
20 år i branchen... så kan du sikkert råde lidt. Jeg opretter lige et spørgsmål "Ventilation på gammelt anlæg", så hold brillerne blanke
Søren

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 12-08-03 13:06

Undskyld men mit spørgsmål gik på om der er nogle som har erfaringer med SolarVenti ?

Se evt. dette link :http://www.aidt.dk/hovedsite.html

/MDO

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-03 13:11

yes mdo, sorry vi kørte af sporet.

Kort og kontant, har ikke selv pillet ved dem, men har hørt at produktet er ok. Princippet ser også fornuftigt smart ud. Har surfet lidt på Aidt's side og det ser rimelig tilforladeligt ud. Hvorfor spørger du ikke Aidt om de har et reference-anlæg i nærheden som du kan få lov til at se, og evt selv snakke med brugerne, det vil da være det smarteste.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 12:25

Lånt fra Ibasa:

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så ACCEPTER venligst den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Godkendelse af svar
Fra : mdo

Dato : 27-12-03 16:22

Tak for svaret 3773.