/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Førstegangskøb: Yamaha RD 350 eller hva?~
Fra : stump81
Vist : 660 gange
20 point
Dato : 11-08-03 21:53

Jeg er Førstegangskøber og er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Har set på Suzuki GSX R-250, GSX R-400R og så har jeg set lidt på Yamaha's
RD 350. (Har endnu kun set dem på nettet)
Har læst en del dårlige ting om RD 350, men det er mest om ældre modeller fra 80'erne.
Hvad hvis man køber en fra '94 eller i hvert fald fra 90'erne, er det så et godt køb man
gør eller er det stadig en maskine med mange reperationer?
Vil bruge mellem 25 og 35.000 kr.
Vil have en cykel med sporty udseende og den må godt kunne flytte sig lidt.
Håber hurtigt på svar...

Accepteret svar
Fra : thebiker

Modtaget 20 point
Dato : 12-08-03 12:02

Hej stump81
Pas på med to taktere, desuden sviner de miljøet til.
Jeg ville vælge gsx r400r, hvis du kan finde en vel-
holdt en.

Kommentar
Fra : carsten400

Dato : 16-08-03 09:39

prøv og se www.frankiesmccenter.dk , de har en Rd"er fra 94 med 24000 på klokken i din prisklasse.... Hilsen Carsten400 -har haft en gsxr400r, og den var satme dyr i drift

Kommentar
Fra : ranti

Dato : 19-08-03 16:27

Hej Stump81

Havde en RD´er i 96, som var 2 år gammel og den var i hvert tilfælde oss dyr i drift. Så røg der en pakning her og en pakning der, så røg bahjulslejet og så videre og så videre. Den var da på værksted i perioder næsten hver 14. dag. Det bli´r man træt af. Ikke at en RD´er nødvendigvis er en dårlig cykel, men hvis den er blevet svinekørt, så lever den ikke længe. ...men man kan jo ødelægge alle cykler på en sæson...

Ellers en OK cykel. Det var min første og jeg syntes i hvert fald der var spark i den dengang

Godkendelse af svar
Fra : stump81

Dato : 20-08-03 13:36

Tak for svaret thebiker.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-08-03 01:15

Hej Stump81
Kører selv RD fra 84, den er ikke specielt reparationskrævende, blot man løbende holder øje med f.eks. slangeforbindelser, MEN du bør lade den være, når du er førstegangskøber, den er for let og for hidsig til en urutineret. Den løfter forhjulet også ved acc over 80, og du kommer let op i hastigheder, hvor den lette cykel er meget vindfølsom. Men et herligt legetøj for den lidt rutinerede, DET er den.
mvh.
H-J

Kommentar
Fra : NJOY2

Dato : 08-10-03 09:50

Til The biker... vis mig at du kan finde en velholdt GSX-R 400 til 35.000.. vel at mærke med betalt afgift..