/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ChemDry ??
Fra : Gazi
Vist : 588 gange
50 point
Dato : 11-08-03 12:09

Vores uldmøbler ( 2 + 3 pers) er meget plettede og kan ikke vaskes. Vi har fået et tilbud fra ChemDry, men det er temmelig dyrt. Så jeg vil lige høre, om der er nogen, der har prøvet det og om det er pengene værd?

Hilsen Gazi

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 50 point
Dato : 11-08-03 14:34

Da dety er uldmøbler, ville jeg i første omgang prøve at tage hynderne med ud på badeværelset når jeg skulle i bad, så der er noget fugt at trække på. Er det ikke muligt, vil jeg tage dem ud til når duggen falder. Uld har nemlig den egenskab, at den er selvrensende, hvis den har noget fugt at arbejde med. Det er derfor en afvejning om træet er godt nok, hvor beskidt ulden er, og mængden af fugt. Regn vil nok være lidt i overkandten, men sne...
tag når møblerne er blevet lidt fugtige, og bank dem f.eks. med en tæppebanker. Støvsug, og lad tøre, og se så, hvordan det ser ud. Er det meget skjoldet af skidt, kan tæppe-/møbelrens eller bioteks komme på tale. Støvsug bagefter.

Godkendelse af svar
Fra : Gazi

Dato : 18-08-03 23:07

Tak for svaret A.C.Rosmon.
Vi har droppet ChemDry og ser om vi kan klare det selv. Evt. prøve med fugt som du skriver, men det tror jeg nu ikke er nok.
Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 19-08-03 21:06

Du kan skrive til mig, hvis resultatet ikke er tilfredsstillende på a.c@rosmon.dk