/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Orm i maven
Fra : Mallie
Vist : 1185 gange
50 point
Dato : 11-08-03 12:01

Vi har lige opdaget at vores kat har orm, men vi har problemer med at få ham til at æde ormemidlet. Pillerne skal knuses og "gemmes i maden" men uanset om vi bruger leverpostej eller super yndlingsmaden tun så nægter han at æde det.

Har nogen et godt tricks ?

/Mallie

Kommentar
Fra : User

Dato : 11-08-03 12:21

Hej

Vi har haft samme problem med vores kat. Vi løste det ved at købe nogle piller som skal sluges, og vi fik også en slags tang som holder pillen samtidigt med at den kan fyldes med vand. Så idet at man udløser tangen løber vandet ud og katten vil per refleks lave synkebevægelser.
Man skal helst være to personer til det, et godt trick er så at rulle katten ind i et tæppe - vel og mærke så hovedet stikker ud. Den enestyrer tangen, den anden åbner gabet på katten.

Håber det kan bruges =)

Kommentar
Fra : Vix1

Dato : 11-08-03 12:43

Tjaaa
Jeg ligger bare pillen i bag munden på mine katte og holder stille og roligt deres hoved oppe ,, så synker de autumatisk, de vil nemlig heller ikke spise dem i foder.

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 11-08-03 13:25

Jamen pillerne er jo store (på størrelse med en hovedpinepille) kan de virkelig sluge sådan én ?

Kommentar
Fra : Vix1

Dato : 11-08-03 13:42

Nej det er vist ikke fornuftigt.. jeg bruger halvt så store piller der kan deles i 2..
er ked af ikke at kunne hjælpe jer

Accepteret svar
Fra : egjegj

Modtaget 50 point
Dato : 11-08-03 16:30

Katten op under armen samtidig med at du holder munden åben med samme hånd nedefra, pillen ind i munden stoppet ned med en pegefinger, det funker, har selv 3 katte der jevnligt skal have en tur da vi bor på landet med åbne marker omkring, det skal jo selvfølgelig ikke tage 14 dage at få det overstået det er noget man gør når katten kommer forbi alligevel og størelsen på pillen!!!!! tænk lige på det de sommetider afleverer der har været nede og vende (bader) det er med garenti større end pillen. Det er ikke noget man går og tænker over det er noget man gør når tid er både for kattens og din egen skyld håber du kan bruge dette til noget. mvh egj

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-08-03 00:32

Hvis din kat er stædig nok, er du i knibe. Den ene af vores nægter også at have noget som helst med piller at gøre. Når det endelig lykkes (for 2 mennesker) at få en pille i ham, brækker han sig som på kommando i løbet af et minut eller to. Hver gang han skal have medicin - og det sker desværre med jævne mellemrum p.g.a. tyktarmsbetændelse - så må han op til dyrlægen og have "et skud" hver anden dag. Ikke særlig økonomisk anlagt kat.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 12-08-03 08:10

Tak for svaret egjegj.

Jeg har hørt flere steder fra nu at dit forslag er den nemmeste metode. Måske godt nok ubehageligt for katten et kort øjeblik, men netop KUN et kort øjeblik.

Så Tak

/Mallie