/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Gammelt grafikkort i mit nye bundkort ??
Fra : alling
Vist : 372 gange
100 point
Dato : 10-08-03 14:22

Hej

Jeg har et pixelview Geforce2 MX100/200 med 64 mb sdram (mvga-nvg11am) det kører 2 x agp i mit gamle bundkort. Jeg har kunnet finde ud af at det er et 2/4 x AGP kort, men mit nuværende understøtter kun 2 X.

Nu har jeg købt et Asus P4P800 med 8xAGP som også kan køre 4 x AGP, men jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg kan bruge mit gamle 2/4 x agp, for der er vist noget med at spændingen er forskellig.

Nogen der kan hjælpe med et input ??

Frank

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 10-08-03 22:17

du kan uden problemer anvende dit gamle grafikkort i dit nye bundkort agpport er en agpport ligemeget hvilket bundkort du køber det vil sige det overholder en standard ligesom du kan køre med 2xagp idet at bundkort med 8xagp er bagudkomvertible et bundkort kører med samme spænding på agpporten lige meget hvilket mærke du køber(dog er der nogle bundkort der kan nogle ting men det er kun for overclockere)

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 10-08-03 22:41

Hej alling

Hvis du kigger i din manual (CHAPTER 2 , PAGE 18), der står at AGP Port'en kun understøtter +1.5volt kort IKKE +3,3volt.
Du kan også se på samme side om det grafikkort understøtter 1,5v (Se billede med 'keyed 1,5v).

Hvis du skulle finde på at købe et ATI RADEON 9500 el. 9700 Pro Serie er der også en anvisning på sammme side.

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 10-08-03 22:45

(Der var lige en lille skrive fejl.)

Hvis du kigger i din manual (CHAPTER 2 , PAGE 18), der står at AGP Port'en kun understøtter +1.5volt kort IKKE +3,3volt.
Du kan også se på samme side om dit grafikkort understøtter 1,5v (Se billede med 'keyed 1,5v).

Hvis du skulle finde på at købe et ATI RADEON 9500 el. 9700 Pro Serie er der også en anvisning på sammme side.

Accepteret svar
Fra : rfh

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-03 23:12

http://www6.tomshardware.com/graphic/20000904/geforce2mx-06.html

Hvis det er det kort du har , så skulle det virke unden problemer.
mvh
rfh

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 11-08-03 22:52

jeg undskylder min manglene viden om spænding men på mange nye bundkort kan man indstille spændingen på agpporten,det var det jeg mente med nogle ting til overclockere.

Godkendelse af svar
Fra : alling

Dato : 13-08-03 12:19

Tak for svaret rfh.

Kortet er nu monteret og virker fint *S*

Tak for din grundighed