/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nye Drivere?
Fra : jati
Vist : 378 gange
20 point
Dato : 09-04-01 16:20

Er der en der kan fortælle mig ,hvordan man sikre sig at man har de bedste drivere og hvordan får man dem? Det gælder printer,grafikkort osv.

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 09-04-01 18:58

Hej Jati,

For at sikre, at du har de bedste drivere, skal du bare gå ind på de respektive producenter og søge efter de nyeste drivere.

F.eks. Hvis din printer er en Canon, så går du ind på www.canon.dk, og finder de nyeste drivere..osv.

Håber dette hjalp en lille smule

Gandalf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-04-01 20:05

On Mon, 09 Apr 2001 16:47:48 GMT, "jati" <jati.news@kandu.dk> wrote:

>Er der en der kan fortælle mig ,hvordan man sikre sig at man
>har de bedste drivere og hvordan får man dem? Det gælder printer,
>grafikkort osv.
>
Ved at følge med i de relevante grupper og se hvad der bliver
annonceret.

Det er i øvrigt ikke altid de nyeste drivere der er de bedste, det er
der set mange eksempler på.

Hvis du har et konkret problem med en driver, kan du jo starte med at
se på producentens hjemmeside om der er nogen nyheder.

--
Jens oz1kiw

Before Xerox, five carbons were the maximum extension of anybody's ego

Kommentar
Fra : jati

Dato : 09-04-01 21:33

Jo Tak.
M en jeg tænkte på hvad ER en driver for en størrelse og hvorfor og hvordan fungerer de og hvordan finder man den bedste?kan det overhoved forklares (sådan lidt let) på disse sider?

Accepteret svar
Fra : Luctatic

Modtaget 20 point
Dato : 10-04-01 00:01

Jeg deler lige mit svar op i to dele.

1) hvor finder jeg de nyeste drivere? Det bedste sted jeg kender er http://www.driverzone.com hvor der er drivere til næsten alt.

2) hvad er en driver? Det bliver måske svært at forklare kort, men jeg skal prøve. En driver er en "tolk". Hvis du får en ny mus skal din computer have en masse at vide om musen, hvilket mærke, hvilken model og meget andet. Alle disse informationer står i driveren, så computeren forstår at bruge din mus.
Når der kommer nye drivere er det som regel fordi producenten har fundet ud af der i deres gamle drivere var en række ting der kunne gøres bedre eller hurtigere. Derfor er det næsten altid bedst at bruge de nyeste drivere. Og af samme årsag er der nogle gange forskel på drivere til win98 og win2k. De to operativsystemer skal have forskellig information om musen.

Håber det forklarede lidt, og ellers så spørg bare igen.

PO.