|
| olielampe blinker!!!!! Fra : carsten400 | Vist : 4809 gange 100 point Dato : 10-08-03 09:19 |
|
Min vw polo fra 86 har et problem. olie lampen blinker!!! motoren har gået 190000km. på mit værksted har de prøvet med ny olietryks kontakt (under bilen), oliepumpe og ingen af delene hjalp. Deres konklusion var at hovedlejerne var slidte, og det ikke kunne betale sig at skifte dem, hvilket jeg nok godt vil give dem ret i.... "Kør videre og få de sidste km ud af motoren, eller få lagt en anden i..." Nu er der bare at jeg har kørt 25000km med den blinkende olielampe UDEN problemer, og har på fornemmelsen at problemet ikke er særligt stort.... har nemlig osse hørt rygter om en anden olietryksmåler som burde prøves skiftet!!??!! Jeg skifter olie og filter for hver 7500km...10w40... Nogle forslag??? Er ved at være noget træt af den summende lampe i instrumentbordet på forhånd taK!!!!
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 10-08-03 10:03 |
|
Har du prøvet at give den en gang SWEDOL ?
Ellers pil lampen fra, og hold øje med oliestanden på god gammeldags maner.
Hvis du ellers er glad for bilen og har mod på at pille selv, så køb en Haynes manual...
Du kan få den her:
http://www.haynes.co.uk/inc/viewmanual.asp?mt=0335
mvh
Jens
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 10-08-03 10:07 |
|
Hej Carsten
Dit VW værksted har nok ret i at den synger på det sidste, men nu er det jo også ekstremt varmt for tiden, prøv med en federe olie (højere viskositet), men hust at gå tilbage til 10W40 når det bliver koldt i vejret.
Du kan også prøve en af de mange produkter man kan tilsætte olien hvis motoren bruger for meget olie. Det ku' måske "tætne" lidt.
Du må nok se i øjnene, at det er ved at være slut med Poloen
Søren
| |
|
Hej jens...
kender godt swedol , og har osse overvejet det... Haynes manualen har jeg haft fingre i på et bibliotek men synes den var "for proffer"... Holder skam osse godt øje med olien, men bilen bruger ikke en dråbe.... Er det ikke osse tegn på en sund motor? Heller ikke blå røg eller noget ud af udstødningen....
| |
|
Hej Clan
på værkstedet nævnte de osse den tykkere olie... Olie lampen starter efter præcis 11-13km om det er sommer eller vinter med 10w40 olien... har ikke prøvet den tyke olie endnu.... kender du navnene på nogle af de nævnte produkter?
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 10-08-03 10:30 |
|
Carsten, at din motor ikke bruger olie betyder ikke at din motor er sund og rask. Tag dit eget eksempel
Når leje slør (afstand imm. lejepander og krumtapsaksel) bliver for stor, ja så smutter olien jo lettere ud den vej, altså falder dit olie tryk... der er derfor din olie-alarm kommer op. Når olien "fiser ud" et sted betyder det også at olie trykket falder og herved får du sikkert ikke smørring ud til all vitale steder, herved også et større slid.
En slidt motor vil f.eks ha' godt af en fed Duckhams olie, det burde løse dit problem... for en tid (suk intet holder evigt).
Et af de dersens produkter hedder f.eks SWEDOL, TUNE-UP osv. der er et hav af dem, men SWEDOL er nok et af de mere kendte, stadigvæk vil jeg holde på at en "federe" olie vil løse dit problem, prøv at skifte til Duckhams... det er ikke gratisse men en rigtig god olie til "brugte maskiner" og racer biler som bliver uhyggeligt varme (herved også tynd olie).
Hygge...
Søren
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 10-08-03 11:36 |
|
Jeg havde en gang en Nissan Milano - Kørte 86.000km (80.000-166.000) uden olieskift, gav den 1L Swedol da jeg fik den. Den kørte stadig da jeg solgte den!
Ideen med Haynes manualen - Prøv biblioteket igen - Mere for at se om det er en anden føler -
I øvrigt har du kontrolleret om der måske er et sted hvor ledningens isolering er gnavet igennem. Det kan ske at der er en kortslutning, der først viser sig når der bliver varmt i motorrummet. Følg ledningen fra føleren.
Har haft sådan et problem med en bremse lampe der blinkede
mvh
Jens
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 10-08-03 11:48 |
|
Hvis den var for 20 år siden så var jeg enig - Men idag... Der er efter min mening for mange reservedelsudskiftere og for få mekanikere.
mvh
Jens
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 10-08-03 13:40 |
| | |
|
Hej alle sammen!
Mange tak for alle de gode kommentarer, dejligt! Jeg har taget dem til mig.... mvh carsten400
| |
|
Fejlen er i printfolien bag på instrumentet
| |
|
det er du sikker på? så er der vel ikke så meget at gøre???
| |
|
Instrumentgruppen skal afmonteres , man kan så få en elektronikkyndig til at reparere fejlen , eller man kan købe et andet instrument hos en autoophugger. Prøv Googel, skriv Autoophuggernes datalager. Find bilmodel og årgang.
søg instument, der er 48 emner der opfylder søgekriterier.
Kan du selv afmontere instrumentgruppen. ellers skriv igen. så kan nogen her nok fortælle dig hvordan.
måske er fejlen bare i multisikket bag på instrumentet . så er det muligt at lidt kontaktspray kan løse problemet.
| |
|
ok, jeg prøver lige at tjekke op på den mulighed. Vender tilbage engang ellers....
| |
| Kommentar Fra : thomse |
Dato : 25-08-03 16:44 |
|
Hej Carsten
Du har skammen ingen grund til bekymring. Jeg har selv en VW transporter fra 95, olielampen blinker også på min, jeg gider ik til at skille hele lortet af, når det bare skylles ledningssystemet, jeg har kørt nu 41000 km, med den blinkene lampe, bare sørg for at holde skik med olien så du ik løber tør en dag.
Mvh
Thomas - Mekaniker
Andersen & Martini
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 25-08-03 16:54 |
|
Ja - hold øje med olie-pinden, så kan det ikke gå helt galt.
Emesen.
| |
|
det er bare træls den dag man står og skal af med bilen. går nemlig og overvejer at bytte den ud med en civic crx (for fed bil!!!!), og hvcem gider lige købe en bil med en blinkende olielampe???!!!!?? Anyway, den blege polo er vel knap 10000 værd omend den er nysynet)-: man burde jo vel nok bare beholde den.-
| |
| Kommentar Fra : thomse |
Dato : 25-08-03 22:14 |
|
Det er folk rimelig ligeglade med når den har den årgang...! og hvis du er så træt af det, så pil instrument brættet ud og klip ledninger af dioden og smid krympeflex rundt om for at undgå stel forbindelse, meeen du skal nok være lidt "autoriseret" når du begynder at pille det ud, men det er en løsning
Mvh
Thomas - Mekaniker
Andersen & Martini
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|