/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
kvote 2
Fra : barslev
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 09-08-03 16:32

der er for tide tale om at man vil fjerne kvote 2 inde for uddanelese og det synes jeg er en dårlig ide for det går ud over os som ikke er boglig stærke.Det bliver sådan at denm der ik er boglig ik har en chance til at komme på arbejdsmarket.Er der her nogle ide til hvordan man kan gøre politikeren opmærksom på hvad de har gang i?

Accepteret svar
Fra : nicolehh

Modtaget 110 point
Dato : 09-08-03 16:46

Tror desværre ikke der er noget at gøre ved det, hvis de har sat sig for at sådan skal det være, så bliver det sådan, og så må vi bare vælge andre til at styrre landet næste gang der er valg...

Jeg har før oplevet at regler er blevet ændret (kommunalt) for at spare penge, og det blev først ændret tilbage igen, da det var borgmesterens egen datter der faldt i fællen, som gik ud på at der ikke kunne udbetales kontanthjælp til lære- og praktikplads- søgende...

Evt. kunne der samles underskrifter sammen mod den føromtalte lovændring, og så håbe på at der kunne samles nok til at regeringen vil tage det op til overvejelse...

Kommentar
Fra : thf1977

Dato : 09-08-03 16:59

Der er masser af muligheder:

Meld dig ind i et parti (eller en forening som beskæftiger sig med emnet), deltag i debatmøder, skriv til uddannelsesordførerne på Christiansborg, skriv læserbreve, deltag i debatprogrammer på P1, stem nogle andre politikere ind, osv.. Men om man kan overbevise dem afhænger jo af om de accepterer dine argumenter, eller er enige i at der er et problem.. Det kan man jo aldrig garantere..

Underskriftindsamlinger er, som jeg ser det, omsonst - at eksempelvis 200.000 skriver under på en erklæring betyder ingenting - der sidder jo i forvejen politikere på Christiansborg som repræsenterer disse 200.000 mennesker, og de har (sandsynligvis) tilkendegivet deres modstand mod lovforslaget - men i et demokrati er det altså flertallet der bestemmer.

-Thomas

Godkendelse af svar
Fra : barslev

Dato : 13-01-06 15:36

Tak for svaret nicolehh.