/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rund fødselsdag
Fra : calista
Vist : 996 gange
200 point
Dato : 09-08-03 13:59

Da jeg står lige foran det første skarpe hjørne, skal der ifølge familietraditionerne holdes stor fødselsdag
Men jeg gider næsten ikke holde suppe, steg is fest. istedet vil jeg lave brunch og derfor vil jeg lige høre om i har nogle forslag til, hvad der kan indgå i en sådan, og om det er helt heni vejret når der kommer ca 35 mennesker!!

tak

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 09-08-03 14:14

www.karoline.dk/opskrifter/kkmenu_vis.asp?kkmid=3&kkiid=20 har fødselsdagsbrunch
til 20 mennesker så gang opskrifterne med 2 og du har nok.
Mvh. Moders vilje

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 210 point
Dato : 09-08-03 14:18

Jeg fyldte 50 i lørdags og havde 30 gæster om aftenen til en hjemmelavet "italiensk buffet" ( i 40 grader).
Det gik helt fint, men jeg synes også brunch er en god ide.

Selvfølgelig kaffe og the, men også masser af forskellige slags juice.

Pan con tomate (ristet brød gnedet med hvidløg og tomat), røræg m. purløg, bacon, små stegte coctailpølser, en god røget skinke, gode pølser, flere forskellige slags afskåret pølse, paté eller en god leverpostej, tomatsalat, grøn salat, masser af frugt, forskellige marmelader, tykmælk, müsli, honning, små amerikansk pandekager, sirup ....
er det nok ellers kan jeg godt komme med fler forslag, der er lidt mere frokostagtige.

Go' fest!

Frieda, Tyskland, hvor vi på anden uge har over 40 grader. Puha.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 09-08-03 16:51

Til en "rigtig" brunch hører naturligvis også æg og bacon

/VMEK

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-08-03 21:13

Husk også Brunch-æggekage, du kan tro den er go'

http://www.arlafoods.dk/C1256A11003233CD/alldocs/QE13144D07DF2BDA4C1256B1100399FDF!Open&HJ100D01Cat01&003&001

og glem heller ikke AMERICAN PANCAKES

http://www3.aok.dk/E/F/CPHDK/0000/01/59/2.html#2

Held og lykke med din runde fødselsdag, og velbekomme. Jeg sidder og bliver lækkersulten.

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 09-08-03 21:50

Hej calista

Jeg syntes du skal lave Æg,Bacon og stuvet spinat og en god glaseret skinke ,evt. hjemmelavede stegte sild i eddike eller bidesild, pommes røsti , evt. en god salatbar, en god hjemmelavet grov leverpostej, baked beans,forskellige gode pølser, en god hjemmelavet tomatsuppe , en god hjemmelavet rullepølse, et par gode krydrede spegepølser , tomater og agurk, masser af forskelligt frugt, forskellige gode syltetøjer, forskellige gode oste ( Saint Albray kan anbefales ) brie . Fås hos ostehandlerne.
En god hjemmelavet chili con carne og ris . Masser af godt brød og Kaffe og the. Øl , snaps, ,vand .Gammel dansk,Jagermeister, fernet branca.

Jeg håber at du kan bruge lidt til inspiration og rigtig god fornøjelse

mvh mcloud

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 21-08-03 23:22

Jeg har en rigtig god opskrift på salat, der SKAL laves dagen i forvejen. Den hedder:
24 timers salat. I en stor salatskål lægges i bunden: Et snittet icebergsalathoved, derefter 1 fintsnittet salatløg eller rødløg, 5 snittede stængler bladselleri, 1 snittet rød eller gul peberfrugt. Der over lægges 500 gr. frosne fine ærter og 200 gr. revet ost. til slut 250 gr. mayonaise (Miracle Whip). Skålen tildækkes og sættes i køleskabet til næste dag. 500 gr. tørstegt bacon (kan også ordnes dagen før) knækkes i små stykker og blandes i salaten lige før serveringen.
DET HELE BLANDES FØRST LIGE FØR SERVERINGEN..
En nem og meget lækker salat.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-08-03 21:56

Hej calista

Har du holdt din runde føs'da' ??????

Hvis ja, så fortæl os lige hvad du lavede og om det var godt.

Den nysgerrige

Franksp

Kommentar
Fra : calista

Dato : 23-08-03 16:54

Hejsa Franksp

Jeg har endnu ikke rundet hjørnet endnu
Første weekend i oktober nærmer sig med lynets hast

Jeg har endnu ikke besluttet mig får, hvordan maden bliver men her er det foreløbige:

Forskelligt slags brød
Oste
Marmelade
Chokoladepålæg (til børnene)
Æg af forskellig slags
Skinke
Salami (fex italiensk)
Bacon i store mængder
wienerbrød

Kaffe, te, cacao og forskellig juice

evt gammel dansk og fernet branca

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-08-03 21:01

Hej calista

Den der Salami (fex italiensk), hvad er det for noget? - hvor køber du den?
Prøv at beskrev den.

Du skriver "evt gammel dansk og fernet branca". Skal du så ikke også huske Jägermeister til damerne og "tøsedrengene". Sådan en er jeg, "Jeg ersker Jägermeister", og kan ikke li' de andre.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-10-03 17:17

>calista

Ja - Så er det ved at være 3 uger siden du, efter hvad du skrev, havde fødselsdag.
6 Kandu-brugere har brugt tid på dit spørgsmål og forsøgt at hjælpe dig.

Du kvitterer med ikke at lukke dit spørgsmål og O kommentarer i fra dig i 2 mdr. på trods af, at du direkte bliver spurgt om noget. Desværre en tendens der er alt for udbredt på Kandu

Jeg kalder det møg hamrende uhøfligt, og det manglende engagement vil sikkert ikke fremme lysten til at hjælpe dig en anden gang.

Håber du havde en god fødselsdag!!!!!!

Ram

Kommentar
Fra : calista

Dato : 29-01-04 13:55

OMG Ram
Jeg beklager meget, at jeg ikke har lukket tråden, men er der nogen grund til at blive direkte ubehagelig?

Til Frank:) Jeg køber italiensk salami i velassorterede supermarkeder, eller hos en italiener der har en lille, men god "biks" på Falkoner Alle i Kbh:)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-01-04 14:08

>Calista.

Synes du det er at være ubehagelig, at kalde dig møghamrende uhøflig, når du er det?? Der er nu gået 5 mdr. og 2o dage siden du "STOD LIGE FOR AT RUNDE DET FØRSTE SKARPE HJØRNE" og bad om hjælp

Yderligere er der nu gået 3 mdr. 7 dage siden jeg gjorde dig opmærksom på din uhøflighed, og jeg vil uden den mindste antydning af dårlig samvittighed opgradere dig til at være pishamrende arrogant og stinkende uforskammet.

Ram

Kommentar
Fra : calista

Dato : 29-01-04 14:41

Ram2
Jeg er faktisk bedrøvet, over at du mener jeg er arrogant og uforskammet.
Det kunne jo måske også tænkes, at jeg ikke havde fundet svarene brugbare? Eller der var endnu en rund dag på vej, hos et andet medlem af familien?
Men jeg vil da gerne vedstå det faktum, at jeg havde lykkeligt glemt, alt om at lukke tråden. Og at jeg straks efter, at have læst din besked lukkede andre af mine spørgsmål.
Jeg er sgisme ked af din besked ( og det er ikke sarkastisk ment, idet jeg finder mange af råd og lignende brugbare her på kandu)

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-01-04 14:53

Hvorfor lukkede du så ikke dette?
Jeg synes der var mange gode forslag. Mine egne inklusive.
frieda

Kommentar
Fra : calista

Dato : 29-01-04 15:00

Der ER mange gode forslag, og jo, Frieda, du kom jo med et godt forslag som jeg brugte. Nemlig Buffet med italiensk tema.
Som jeg skrev, var det en forglemmelse. Undskyld mange gange!

Godkendelse af svar
Fra : calista