/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Olympia Home Communication Center
Fra : kimibsen
Vist : 2944 gange
50 point
Dato : 09-08-03 12:55

Er der dog ikke en eller anden der har en brugervejledning eller kan henvise til et sted på nettet hvor jeg kan hente en såden ??
På forhånd tak
Kim

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 09-08-03 12:59

Jeg skal lige være sikker på at det er det rigtige vi snakker om.

En telefon med indbygget telefonsvarer og fax. Med en diskette i siden og et rødt lysende tastatur?

mvh/HJP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-03 20:20

Hedder den ikke også noget andet.
Emesen.

Kommentar
Fra : kimibsen

Dato : 10-08-03 08:18

Jo det er en telefon med indbygget telefonsvarer og fax. Med en diskette i siden og et rødt lysende tastatur.
På bagsiden står der OLYMPIA Home Communications Center
P/N 8410807 HCC Unit R3B

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 10-08-03 10:48

Jeg har en manual til en HCC liggende et eller andet sted i kælderen. Den kan jeg da kopiere om ikke andet. Mangler du også system-disketten? På den ligger der indtalt alle hjælpefunktioner, så telefonen selv fortæller hvad der skal gøres i de enkelte menuer.
Jeg har forresten forsøgt at finde en fax-driver til win2k, men det danske firma (jeg kan ikke huske navnet), som har overtaget vedligeholdelsen, laver ikke nyere drivere end til win98/ME. Hvis du er i besiddelse af en driver til win2k, så er jeg meget interesseret.

mvh/hjp

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-03 11:01

Nu fandt jeg linket til det firma, jeg omtalte før. De har også manulen liggende som PDF: http://www.digianswer.dk/downloads/hcc/hcc-dk-manual.pdf

Jeg håber det hjælper dig videre. Hvis du alligevel har w2k drivere, så hører jeg gerne om det.

mvh/HJP

Godkendelse af svar
Fra : kimibsen

Dato : 10-08-03 12:33

Tak for svaret hjp1974.
Det viste sig at der skulle bruges en 6,8VAC strømforsyning og den der fulgte med var 12VDC, sælger mener stadig at det var den der fulgte med fra ny og at det var den der altid blev brugt

Kommentar
Fra : dalsboel

Dato : 18-10-03 16:12

Jeg har købt en HCC.Har ikke taget den i brug endnu.
Har du erfaringer.Hvilke? Duer den til noget?
Er den svær at installere/anvende?
Mvh
0806dh.

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 18-10-03 23:08

Har du købt den af ny???

Jeg troede ikke de lavede den længere. Hvor har du fået fat i den?

Jeg synes det er en meget god telefon. Jeg er specielt begejstret for nummer-viseren, der gør det muligt at høre hvem det er der ringer, selv om man sidder i et helt andet lokale. Der skal ikke rigtig installeres noget for at den kører. Det er højst fax-SW'en på computeren, men den lægger sig bare som en ny printer, man så kan anvende.

Kommentar
Fra : gulsne

Dato : 21-10-03 16:45

Er der nogen her der kender til det kabel der kan forbindes til PC/com port ? evt. et diagram så jeg selv kan lave det.

Kommentar
Fra : dalsboel

Dato : 21-10-03 18:26

Købt på auktion-QXL.Er tilsyneladende brugt.Der er lidt problemer med at sende
fax.Ifølge medfølgende manual har kablet varenr:9842000(8 m.) eller 9842001(2 m).
Stadig ifølge tegning i manual erdet et almindeligt usb-kabel.
Vil forsøge at skaffe det selv via computershop da det ikke følger med tlf.
Jeg høre gerne fra andre der har erfaring med HCC(Tips-gode råd osv).

Kommentar
Fra : dalsboel

Dato : 21-10-03 18:51

I fortsættelse af foregående.Klik ind på webén der vises med dato 10-08-03.
På side 6 øverst er en tegning af kablet.Håber det kan hjælpe dig ellers skriv igen.

Kommentar
Fra : gulsne

Dato : 22-10-03 11:53

Tak for dit svar dalsboel.

Jeg har ejet en HCC telefon gennem de sidste 7 år. Jeg har desværre brændt den port af der bruger det medfølgende telefonrør ved at prøve at koble en anden telefon på men pilfingre straffes en gang i mellem.

Telefonen er stadig funktionel og derfor var min tanke at man måske kunne lege lidt med telefonen ved at koble PC på telefonen. Men jeg ved ikke hvilke ledere der går fra hvilke ben. jeg kan se at det ikke er et alm. telefonstik der sidder på bagsiden. Jeg har 9 ben i com stikket og fire i telefonstikket. Det jeg lurede på er hvilke ben går til hvad?

Med diagrammet mente jeg fordelingen af ben i de to ender af ledningen?

Jeg vil prøve at følge op på dit hint med USB-kabel, man kan jo aldrig vide! det ejer jeg nemlig et omstillingsstik til!

Kommentar
Fra : gulsne

Dato : 22-10-03 12:04

Ellers har jeg opdaget at hjemmesiden for telefonen stadig findes

http://www.digianswer.dk/hcc.asp

Der findes manualer og fejlindberetning endnu

Kommentar
Fra : dalsboel

Dato : 22-10-03 12:49

Korrekt.Du kan jo prøve at kontakte firmaet:
Digianswer A/S
Skalhuse 5
DK-9240 Nibe
Denmark.
Tlf:96710000
Fax:98350052.
Prøv at forelægge dem dit problem.

(lad mig vide resultatet.Jeg har selv nogle ting jeg ønsker lidt mere viden om og som
jeg kunne tænke mig at spørge dem om.
Så lad mig gerne vide om de er "kundevenlige".)
Mvh
dalsboel
e-mail:dalsboel@ofir.dk

Kommentar
Fra : dalsboel

Dato : 13-11-03 19:32

Har efter telefonisk henvendelse og betaling af kr.50,- modtaget
ny diskette til tlf.
Meget venlig betjening fra fa.Digianswer.
Har endnu ikke anskaffet omtalte kabel.
mvh.
dalsboel

Kommentar
Fra : dalsboel

Dato : 29-11-03 12:09

Telefon+fax lever ikke op til mine forventninger.
Sættes derfor til salg på auktion QXL.

Kommentar
Fra : XeraX

Dato : 11-12-06 11:37

Når vi overfører filerne fra disketten kan vi ikke afspille dem på vores computer. Bruger jeg det forkerte program.?

Venlig hilsen.
Dennis Andersen

Kommentar
Fra : simon1960

Dato : 25-01-08 05:42

Hej er der nogen som ved hvad er hjemme side til OLYMPIA Home Communications Center telefon. mangle manual....jeg har 2 så har jeg også en som vil sælge ... på forhånd tak. simon

Kommentar
Fra : simon1960

Dato : 25-01-08 05:44

Er der dog ikke en eller anden der har en brugervejledning eller kan henvise til et sted på nettet hvor jeg kan hente en såden ??
På forhånd tak simon1960

Kommentar
Fra : nlund

Dato : 23-05-10 17:13

Er der en som ligger inde med en diskette til HCC da min er gået i stykker