/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Lejelov gælder for andelslejligheder
Fra : arngren
Vist : 489 gange
20 point
Dato : 08-08-03 13:26

Jeg står og skal sælge min andelslejlighed og vil forfærdeligt gerne sælge til familien, men eftersom jeg mangler et par års ancenitet, vil jeg være tvunget til at sælge til en fra ventelisten.

Men jeg har fået mig fortalt, at lejeloven måske også gælder for andelslejligheder på de punkter, hvor andelsforeningens vedtægter ikke dækker. I lejeloven står der, at man til hver en tid kan bytte sin lejlighed væk til en anden. Dvs. i mit tilfælde vil jeg 'bare' kunne bytte min andel ud med kommende købers bolig (andel eller leje) og omgå reglerne den vej.

Men det hele afhænger fuldt ud af, hvorvidt lejeloven i virkeligheden gælder for andelsboligforeninger - det er det der er mit spørgsmål .

Mvh, Morten Arngren

Accepteret svar
Fra : blue_iz

Modtaget 20 point
Dato : 09-08-03 21:56
Godkendelse af svar
Fra : arngren

Dato : 11-08-03 10:27

Tak for svaret blue_iz

Kommentar
Fra : calak

Dato : 08-12-03 11:18

Bortset fra boligbytte gælder lejeloven så for private andelsboliger

M.v.h. calak