/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvorfor får jeg 2 mails hver gang?
Fra : Franksp
Vist : 455 gange
5 point
Dato : 07-08-03 22:08

Da jeg ikke fik løst mit problem, prøver jeg igen.

Se venligst oprindelige spørgsmål:

http://www.kandu.dk/dk/spg/20126

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 08-08-03 00:32

Vil det sige at du får den første på arbejdet og den samme igen hjemme?
mvh
Jens

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 5 point
Dato : 08-08-03 00:38

I så fald - på arbejdet i Outlook express - check dette:
Gå i indstillinger - konti - egenskaber - avanceret - og fjern eventuelt markeringen i Gem en kopi af meddelelsen på serveren.

Omvendt gør det hjemme hvis du får meddelelsen hjemme først.

Hvis det ikke hjælper - Check om du har fået lavet en "skæv" meddelsesregel..
Indstillinger - Meddelelsesregler

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-08-03 08:48

Hej JensT

Nej, jeg får de 2 mails hjemme. Det der med arbejdet, tror jeg ikke er relevant. Det med at jeg skrev at jeg havde været inde i mit postsystem på arbejdet var på denne måde:

http://mail.tdconline.dk/

i forbindelse med et andet problem jeg havde, nemlig at jeg ikke kunne modtage mails.
Se her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/19290

Jeg ved ikke om du kan se det hele. Hvis ikke skriv lige igen, så vil jeg kopiere det ind, så du ikke skal bruge point på det.

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 08-08-03 09:24

Er de 2 mails du får hjemme helt ens?
Kommer de i samme hentning, eller i 2 omgange?
mvh
Jens

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-08-03 09:37

De er helt ens og kommer samtidig "samme tid"

Jeg har lige prøvet at sende en til mig selv. Jeg er hjemme. Der kom igen 2 ens

mvh
Frank

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 08-08-03 10:36

1000 Tak for svaret JensT.

Det var lige netop dette "Gå i indstillinger - konti - egenskaber - avanceret - og fjern eventuelt markeringen i Gem en kopi af meddelelsen på serveren."
Da jeg fjernede markeringen, får jeg kun én mail. Jeg har prøvet 5 gange.

Jens, gå lige ind i det oprindelige spørgsmål

http://www.kandu.dk/dk/spg/20126

og sig f.eks. "Hej", så jeg kan give dig de oprindelige point.

Med venlig hilsen
og endnu engang tak

Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-03 11:00

Jeg er lige med på en tak til JensT
Emesen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 08-08-03 11:39

Hvis du ønsker at mails både kommer til dig på arbejdet og hjemme, så brug 2 ekstra mailbox'es, 1 hjemme og 1 på arbejdet og anvend så meddelelsesregler til at videresende modtagne til h.h.v. den ene og den anden.
mvh
Jens

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-08-03 21:22

Jens, gå lige ind i det oprindelige spørgsmål (se min kommentar ovenfor)

http://www.kandu.dk/dk/spg/20126

og sig f.eks. "Hej", så jeg kan give dig de oprindelige 50 point. Dem har de fortjent.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-08-03 21:28

Hej Jens, se lige bort fra ovenstående kommentar. Jeg kan se at du har været inde og sige hej på det oprindelige spørgsmål. Da jeg ikke har fået en mail om at der var kommentar til mit spørgsmål, troede jeg ikke du havde været der.

Mvh
Frank