/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Feltkoder, Word 97 / Grfik i margenen, W~
Fra : rcn
Vist : 597 gange
50 point
Dato : 09-01-02 14:07

I min skabelon har jeg indsat, dato som automatisk opdateres til den gældende dato. Det giver dog nogle problemer, for hvis jeg har sendt brevet og senere ønsker en udskrift ændre datoen sig til den dato jeg åbner filen igen. Ikke særligt smart i disse KS-tider.
Er der ikke en måde hvorved man kan bevare automatikken, når man starter på dokumentet, men aktivt skal aktivere automatikken på samme måde som ved indholdsfortenelser, når man dage senere åbner dokumentet igen?

Kan det passe, at der ingen mulighed er for at oprette elementer ude i margenen, der går igen på alle sider lige som i sidehoved og -fod?
Jeg vil gerne tilføje en grafik i form af vandrette linier ude i marenen, som skal være ens for alle sider i rapporten. Er der en fiks måde at gøre det på?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-02 14:13

"rcn" <rcn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:58X_7.17370$Zm5.1556223@news000.worldonline.dk...
> I min skabelon har jeg indsat, dato som automatisk opdateres til den
> gældende dato. Det giver dog nogle problemer, for hvis jeg har sendt
> brevet og senere ønsker en udskrift ændre datoen sig til den dato jeg
> åbner filen igen. Ikke særligt smart i disse KS-tider.
> Er der ikke en måde hvorved man kan bevare automatikken, når man starter
> på dokumentet, men aktivt skal aktivere automatikken på samme måde som
> ved indholdsfortenelser, når man dage senere åbner dokumentet igen?
>
> Kan det passe, at der ingen mulighed er for at oprette elementer ude i
> margenen, der går igen på alle sider lige som i sidehoved og -fod?
> Jeg vil gerne tilføje en grafik i form af vandrette linier ude i
> marenen, som skal være ens for alle sider i rapporten. Er der en fiks
> måde at gøre det på?

Du kan med fordel også anvende sidehoved/fod til denne øvelse. Se
indlæggende i pre's og Hans Christians indlæg i tråden om placering af logo.

Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-02 14:42

Indsæt feltet for CreateDate i din skabelon i stedet for Date-feltet, så vil
dokumentet altid vise datoen for den dag, det blev oprettet.

Du kan sagtens oprette elementer over hele siden ved at bruge sidehoved.
Aktiver "Sidehoved" og opret fx tekstbokse, hvor du har lyst. Du skal *ikke*
gøre sidehoved-området større, men blot indsætte boksen det sted på
siden, hvor du nu synes, den skal stå.

--
Med venlig hilsen
Leo Heuser

"rcn" <rcn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:58X_7.17370$Zm5.1556223@news000.worldonline.dk...
> I min skabelon har jeg indsat, dato som automatisk opdateres til den
> gældende dato. Det giver dog nogle problemer, for hvis jeg har sendt
> brevet og senere ønsker en udskrift ændre datoen sig til den dato jeg
> åbner filen igen. Ikke særligt smart i disse KS-tider.
> Er der ikke en måde hvorved man kan bevare automatikken, når man starter
> på dokumentet, men aktivt skal aktivere automatikken på samme måde som
> ved indholdsfortenelser, når man dage senere åbner dokumentet igen?
>
> Kan det passe, at der ingen mulighed er for at oprette elementer ude i
> margenen, der går igen på alle sider lige som i sidehoved og -fod?
> Jeg vil gerne tilføje en grafik i form af vandrette linier ude i
> marenen, som skal være ens for alle sider i rapporten. Er der en fiks
> måde at gøre det på?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 10-01-02 09:59

Jeg har ikke været opmærksom på at man kan placere elementer uden for sidehovedet men som staig knytter sig til det. Tak for det.
Problemerne er dog endnu ikke løst ang. dato.

Leo, du nævner Createdate? Er den med i word 97 og i så fald, hvad hedder den på dansk? Jeg kun finde indsæt dato under Indsæt/Dato og klokkeslæt hvor jeg kan slå automatikken til og fra. Automatikken har bare den hage, at når jeg dagen efter åbner mit dokument, opdaterer den sig automatisk. Og det er ikke hensigtsmæssigt.
Jeg kan selvfølgelig vælge at skulle sætte datoen ind hver gang jeg opretter et nyt dokument, men jeg vil gerne ha' den som en fast del af min skabelon, for at bevare det samme design.

Mange hilsner

Rikke

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-02 12:14

Vi prøver igen den om datoen:
Dato og Tid formater
Normalt opdateres et felt automatisk – når – dokumentet åbnes
igen, men ikke hvis det har været åbent natten over.
Manuel opdatering: Marker feltet og klik F9, eller: Marker et eller
flere felter, højreklik for Opdater.
Word kan stilles til at opdatere felterne umiddelbart før udskrivning.
Det sker i Funktioner/ Indstillinger – Print og gælder for alle
dokumenter indtil funktionen slås fra.
Et felt kan neutraliseres så kun resultatet vises (Faktisk fjernes
selve feltet, det ”unlinkes”). Det sker, igen ved markering. Tryk
CTRL+6 (men ikke på det numeriske tastatur). Skift+CTRL+F9
virker også.
Feltet kan låses med markering og CTRL+F11 – åbnes igen med
Skift+CTRL+F11.
Vær forsigtig med at bruge dato felter i skabeloner (CreateDate
kan accepteres fordi det ikke opdateres, men tænk på PrintDate,
som opdateres uanset evt. andre indstillinger)

Håber du kan få noget ud af dette.

m v h
catbody

Godkendelse af svar
Fra : rcn

Dato : 11-01-02 16:02

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-02 22:34

Jeg prøvede at indsætte "createdate", det lader til at tiden kommer med på.

Der står fx. 12 januar 2002 8:40. Det samme tidspunkt dog så noget er galt.

??

Med venlig hilsen Ole Bech

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 00:19

Når du står i "Indsæt felt" - boksen, skal du klikke på
"CreateDate" og dernæst på knappen
"Indstillinger" og vælge det format, du ønsker.

--
Med venlig hilsen
Leo Heuser

"Ole Bech" <olebech@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c40ac2b$0$62900$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg prøvede at indsætte "createdate", det lader til at tiden kommer med
på.
>
> Der står fx. 12 januar 2002 8:40. Det samme tidspunkt dog så noget er
galt.
>
> ??
>
> Med venlig hilsen Ole Bech
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 22:40

Det har jeg prøvet, den bliver ved at sætte tid på.

Venlig hilsen
Ole Bech

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-01-02 13:56

Er du sikker på, at du ikke vælger et format,
hvori tiden indgår?
Jeg har testet det på Office 97 og 2000, og ingen
af stederne kommer tiden med.

Når du har indsat feltet i dokumentet, prøv da at
slå feltvisning til med <Alt><F9>. Hvilken tekst
står der i feltet? Feltvisning slås fra igen med <Alt><F9>.

--
Med venlig hilsen
Leo Heuser

"Ole Bech" <olebech@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c43507e$1$5476$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det har jeg prøvet, den bliver ved at sætte tid på.
>
> Venlig hilsen
> Ole Bech
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-02 00:55

Jeg har måske glemt at skrive det er i en makro?

Med venlig hilsen
Ole Bech