/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
ISDN telefon
Fra : thor999
Vist : 295 gange
50 point
Dato : 07-08-03 13:28

Hvor køber man den billigste ISDN væg-telefon?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 07-08-03 15:22

Den kan fås i TDC-butikkerne - og sikkert billigere
i Bilka el. lign.
Da jeg havde ISDN ville de gerne have afsat deres
digitale ISDN-telefon, men kunne sagtens klare mig med den
analoge, der kunne tilsluttes et stik på adapteren.
Den har kun en ulempe - den kan ikke ringe op, hvis
strømmen forsvinder. Men det problem er ikke stort fode de,
der har en mobiltelefon.
En analog vægtelefon kan fås i Bilka, Merlin o.a. steder.

Efter at have fået ADSL har jeg fået ISDN-forbindelsen
nedtaget - efter nogen parlamenteren med selskabet, der
ikke så gerne ville slippe indtægterne fra den unyttige
forbidndelse - med ADSL har man jo præcis samme muligheder
som med ISDN-tilslutningen.
Dette blot til orientering, hvis du engang konverterer.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : skovmus

Dato : 23-11-03 17:42

Den billigste ISDN telefon køber du syd for grænsen (tyskland) her har de haft ISDN i betydelig flere år end her i DK, hvorfor udbudet også er noget større. Du skal dog lige kikke efter m.h.t. til stik, da tyskerne ikke har de samme stik som os (jeg tænker her på de gammel stik, med tre flade hanstik og brugt til Analog) dog kan mange laves om til RJ stik, eller de er født med RJ stik, og så er der ingen problemer.
Du kan også vælge at købe et FRITZ! X PC modem, der også indeholder telefonsvare, fax og mange andre ting. Bl.a. skal du ikke købe nye ISDN telefoner, du beholder bare de gammel. I modemet kan der tilsluttes op til fire analog telefoner, og du kan omstille mellem dem, og du kan bruge dem som intern telefonanlæg gratis.