/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Istitutionsbil - forsikring ?
Fra : karstenhou
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 07-08-03 09:09

Vi har fået en "gratis" bil til vores skole.
Hvor er det dejligt.
Men vi skal selv forsikre den og nu er det pluseligt blevet dyrt at få en bil.
Et forsikringselskab skal have 31.000 om året for forsikringen.
Er der nogen der kender en mulighed ?
Vi er selvforsikrende som institution , så vi kan ikke få hjælp hos kommunen.
Med venlig hilsen Karsten Hou, Furesøkolonien.
http://www.furesoekolonien.dk

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-08-03 10:50

Hvad er det for en bil (bus ?) - alder, mærke, pris osv ?

Hvem kører bilen ?

Hvor mange personer er med ?

Er der specielle forhold (f.eks. handicapindretning osv.) ?

Hvor langt forventer I at køre pr år ?

vh Erling

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-08-03 10:50

Hej Karsten
Der er nok ikke så meget at gøre, andet end starte fra en ende af med alle forsikringsselskaberne, og så finde den billigste. Det ville også være et dårligt selskab, hvis de ikke kan råde og vejlede dig.
31.000,- var da også noget af en slat.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 08-08-03 17:46

Årsagen til den voldsomme præmie er pædagogers ringe køreegenskaber! Sorry - men sådan er realiteterne. Vi har her i vores by en autoudlejer, med 3 smålastbiler, en personvogn og (tidligere) en 8 personers bus.

Efter et år opgav han bussen. Præmien steg 2001 til 2002 fra 22.000 til 35.000, og da sagde han stop. Langt de fleste lejere var netop institutioner, og det er dem, der laver bulerne. Hvis han kan undgå at leje ud til pædagoger, vil præmien "kun" være 16.000 årligt på trods af udlejning.

Årsagen skal findes - som nævnt - i pædagogers (og institutionsansattes) dårlige køreegenskaber, ihvertfald når det kommer til minibusser. Jyllands-Posten havde for et par år siden en helsides artikel om dette underlige faktum.

Beklager, men sådan er realiteterne

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 11-08-03 09:36

Hej Karsten

Du har ikke skrevet tilbage på mine spørgsmål. Jeg har været med til at indføre bus til centerklasserne (handicap), mens jeg sad i skolebestyrelsen. Momentan forsikring : 12.093 kr/ år - og ja: Den føres af pædagoger og lærere !

Interesseret i at vide mere ?

Mvh Erling

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 11-08-03 10:22

Til Erling

Ja unskyld, jeg har haft lidt travlt.
Vi er meget interesseret i at høre mere.
Lærerne kører bilen.
Der kan være fører og 8 børn/voksne.
Der er ikke nogen handicappede
Jeg tror vi forventer at køre 10.000 km pr.år.

Den præmie I betaler lyder som rimeligt.

Venlig Hilsen

Karsten

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 13-08-03 23:17

Hej Karsten

Jeg har ikke længere direkte tilknytning til skolen, men har alligevel fået lov til at få en kopi af deres aftale. Jeg vil ikke smide den ind her, men hvis du smider din e-mail på siden, skal jeg kopiere den til dig.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 14-08-03 08:26

Min email er:karstenhou@msn.com

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 14-08-03 08:26

Min email er:karstenhou@msn.com
tak