/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Rekord 2,2i Resonans> øv
Fra : Cyberlion
Vist : 637 gange
40 point
Dato : 06-08-03 20:04

Hvis den skal sejtrække opstår der resonans et eller andet sted fra og det er ikke til at holde ud. Kardanen er ok og der er skiftet kryds og ophæng. Der er også skiftet motor og gearkasse ophæng, men det bliver ved. Det er værst omkring 2000-2500 omdrejninger i 4. gear. Gode forslag modtages med tak!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-08-03 20:20

Kig efter udstødnings ophæng ved svinget op over bagakslen og foran lige under forenden af kabinen.
Din motor vipper nok lidt ved stort træk.
For det er vel ikke klik klik klik, for så er det tændingen/benzinblandingen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 06-08-03 22:12

For en del år siden havde jeg det samme problem med en kundevogn (garanti) Vi prøvede stort set alt. Vi tog en helt ny vogn, og byttede rundt på både gearkasse - Kardanaksel og bagtøj, Men uanset hvad vi gjorde, fulgte problemet med reklamationsvognen. Til slut (i ren desparation) skiftede vi koblingsnavet og voila - problemet var løst.

Det er svært at svare på, når man ikke selv har hørt lyden; men Din beskrivelse fik mig til at huske på ovenstående.

M.V.H.

Kommentar
Fra : Cyberlion

Dato : 07-08-03 07:10

Jeg har selv en mistanke om at det kommer fra koblingen, da jeg har prøvet at stramme den vildt op på justerskruen og så holdt resonansen op, men jeg var jo nødt til at løsne igen da jeg jo ikke kan køre med koblingen uden at den har lidt frigang.

Kommentar
Fra : BirgerH

Dato : 07-08-03 15:43

For år tilbage havde vi også en Opel Rekord 2,2i og omtalte lyd startede i det små, men tog til i styrke,som til sidst blev lokaliseret til bagtøjet. Vi fik den gang at vide fra fagfolk, og jeg mener fra en eller ander opel klub, at det var et almindelig kendt problem disse modeller alle havde, at krom & spidshjulet ikke kunne holde på dem.
Sæt dyret op på et par bukke og kravl så ind under og drej med hjulene. Du vil da høre en knorende lyd fra klokken. Den lyd må du så, på besværlig vis, sammenligne med andre på evt. ophugger pladser mv. hvis der da snart findes flere. Jeg måtte den gang skifte et par gange indtil jeg fandt et der var næsten lydløst. Man kan også få skifte krom & spidshjulet, men det er ikke noget man sådan lige gør, og for øvrigt er det r... dyrt.
Dette var min erfaring. God jagt !
MVH Helberg

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 13-11-03 21:31

hm
Har denne opel ikke et leje siddende på midten af kardannen.
Har haft et problem på en BMW 3,0 med nogenlunde samme problem
kc