/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
andersjensen. Hvordan gør jeg?
Fra : Franksp
Vist : 434 gange
1 point
Dato : 05-08-03 22:32

Hej andersjensen

Jeg har prøvet at være inde på den chat-side du henviser i tips & tricks, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer ind og chatter?

Vil du venligst give en vejledning!!

Mvh
Franksp

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 11 point
Dato : 05-08-03 22:44

Jeg var der også. Valgte nej til en java ting og fik et gråt felt = tom applet. Hmm.. ikke særlig brugervenligt eller hurtigt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-08-03 22:57

? Var derinde da den blev reklameret for første gang...tror ikke der var nogen javadimser...dem siger jeg altid nej til!!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-08-03 22:59

nå...den er blevet ændret, ku´ heller ikke komme ind!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-08-03 23:15

Ja molokyle

Det gjorde jeg også. Jeg vil/tør ikke installere hvad som helst, uden at jeg ved hvad der er.

Franksp

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 05-08-03 23:16

hvilket tip bliver der henvist til?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-03 23:18

Nemmerli'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-08-03 23:20

Ja, ostemanden. Det havde været en god ide jeg havde henvist til tipset.
Tak fordi du gjorde mig opmærksom på dette.
Her er det:

http://www.kandu.dk/dk/tip/4760

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 05-08-03 23:41

tak tak... det var jo rart at vide hvad det var man debatterede om

og btw... jeg kunne sagtens komme ind... og det er jo simpel IRC chat... så hvis i har en IRC client såsom (www.mirc.org), så kan i bare indtaste 80.199.14.99 som server og 6667 som port... og så join #findsvar... så skulle man vidst være på chatten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-03 23:49

øhh.. jeg tør ikke join'e noget. Jeg var bare nysgerrig!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-03 00:00

Det var dette jeg takkede nej til : http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/pop.GIF

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-03 00:01

Ps. Jeg bruger Win98 SE. på svensk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-08-03 00:54

hejsa
du skal acceptere det script som kommer frem, ellers kommer du ikke ind på selve chatten
når du er inde kan du ændre navnet "guest" til noget andet
klik på "forbind nu" og du er på vej til chatten..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-03 01:20

Nej, jeg vil ikke acceptere noget jeg ikke har styr på ! Det kan lade sig gøre at chatte uden at skulle installere alt muligt : http://www.freebieweb.dk/freebieweb/services/chat/default.asp?id=1804

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 06-08-03 08:41

hmmm jeg holder stadig på at det var nemmere at connecte via fx. mirc.... men det er jo også bare mig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-08-03 17:09

Denne her "javating" skal accepteres hvergang, man vil ind og tjatte.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 08-08-03 10:40

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 11-08-03 21:52

Kære Frank

Jeg har desværre først set din post nu p.g.a. travlhed på mit nye arbejde, overarbejde og det der kommer til....

Den boks der kommer op omkring java, skal accepteres. Det fungerer at den lægger sig som en skal ovenpå chatprogrammet der kører i baggrunden så man kan chatte via sin browser.

Og det er noget pjat når nogle herinde hævder, at man ALDRIG skal sige ja til en java plugin....

Den måde chatten er opbygget på, går at man skal sige ja til den plugin ellers virker den ikke hos en... man har selv valgtr det fra ved ikke at sige ja.

Håber det er svar nok ??

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-08-03 23:26

AndersJensen

Vil det dermed sige, at man aldrig skal passe når den spørger om noget med java.
Installere den et eller andet på harddisken?

Det kan godt være mine spørgsmål er formuleret lidt primitivt, men jeg tror godt DU kan forstå det !!!!!

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 13-08-03 17:39

Det siger jeg ikke, men man behøver ikke at have paranoia, som jeg opfatter at man har når man absolut ikke vil køre noget java overhovedet.

Selvfølgelig vil der altid være nogle obscure sider og det er svært at sige hvilke, men hvis man bevæger sig på mindre kendte sider med obscure ting vil jeg mene der er en lille risiko....

Angående findsvar kan jeg kun sige, at den java applet der hentes er en del af jirc modules til postnuke....

http://www.postnuke.com/

Og det som kommer forbi den side er absolut ikke behæftet med alt muligt, som man ikke bør besøge tværtimod...