/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Volvo b20/230
Fra : s991584
Vist : 724 gange
20 point
Dato : 05-08-03 20:06

Jeg har en ældre båd med en volvo penta b20 med aq 100 z-drev. Er det muligt at erstatte den motor på samme drev med en 2,3 l volvo evt. med indsprøjtning ?
Fra biler (240/740) ved jeg at motoreren er væltet er det muligt at rejse den til lodret og hvordan ?

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 05-08-03 23:08

jeg tror det ikke umidelbart overgangen fra motor til drev er ikke ens,med hensyn til den kæntrede motor tror jeg ikke det er en god ide at rejse den op(oliesumpen)

Kommentar
Fra : JohnSmith

Dato : 21-10-03 17:02

Det kan lade sig gøre men er det ikke lidt vel rigeligt at bruge af penge på en sådan omgang?
Renover den gamle for færre penge og hvis det er flere heste !! så sæt en turbo på, fra en saab 99. med mekanisk indsprøjtning. Kræver ikke den store ekspertise så hvis du kender en mekanikker kan han hjælpe....
En smed kan lave manifolden. Hvis den nuværende kompression er ca 8-8,5:1 behøver du ikke modifikationer på topstykket. Hvis det er højere 9-10:1 er der en mulighed i at lægge en ekstra toppakning i