/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lær at synge ???
Fra : madslindskou
Vist : 7566 gange
50 point
Dato : 05-08-03 17:35

Hey...

Kan man på nogen måde sidde her hjemme fra sin computer og blive bedre til at synge?
Nogle gode tricks?
Jeg synger VIRKELIG dårligt, så det passer ik helt så godt med min guitar );

Accepteret svar
Fra : mumme

Modtaget 60 point
Dato : 05-08-03 17:51

Hej jeg er mumme.

Ja man kan helt klart forbedre sin sangstemme. Hvis man ikke har et stort talent behøver det ikke være en hendrind for ikke, at kunne lære at synge på den rigtige måde.

Jeg har fået
undervisning i sang i to år så jeg håber jeg kan hjælpe dig.

1) Åben din mund og hold tungen stille, lav så klik lyde med halsen. Dette er svært i starten, men øv dig det er balsam for stemmen.

2) Motion, ja det lyder ikke realistisk, men det er en god ide da det åbner dine luftveje. Husk du synger med maven så lav 20 mavebøjninger om dagen.

3) Du synger med maven.
Start med at øve dig i at gøre din mave stor når du trækker luften ind og lille når du puster den ud. Træk ikke vejret med skulderne.

4) Varm din stemme op.
Når din stemme er varm er klangen meget flottere og det er jo godt, og du kommmer ikke til at slide på stemmen hvis du husker at varme den op. Varm den op ved at synge lavt og stille og bagefter brung nogle skalaer. Husk klik øvelsen er godt til alt.

Dette var nogle grund ting som jeg håber du kan brunge hvis du vil vide mere kan du bare skrive til mig.

Håber du kan bruge det

Mumme

Kommentar
Fra : madslindskou

Dato : 05-08-03 18:14

Hej mumme...

Det var da fantastisk dejligt :)

Ehm, om jeg vil vide mere.. Jeg er interesseret i alt hvad du kan fortælle mig ;)

Godkendelse af svar
Fra : madslindskou

Dato : 05-08-03 18:22

Tak for svaret mumme.

Du må meget gerne sende flere råd til mads.lindskou@hotmail.com

Håber du bliver en GOD kok :)

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 05-08-03 19:01

jeg elsker også at synge,men jeg er heller ik særlig god til at synge,men jeg mangler nogle der vil gå sammen med mig og lærer at synge på den bedste måde,uden at skulle synge efter noder.jeg bor i kjellerup. I kan skrive til : bangbarslev@yahoo.dk

Kommentar
Fra : mumme

Dato : 06-08-03 17:51

Hej jeg er glad for at du kunne bruge det.

1) For at blive bedre til at synge er det en god ide at finde ud af hvad man vil bruge sin stemme til, og hvad man vil blive bedre til. Vil fx. synge rock, pop, klassisk eller rap.

2) Undersøg forskellige sangere og find en du syntes har en stemme, du ville gøre alt for at eje. Lyt til sangeren og lad dig inspire. Når du kan synge med på sangene uden at knække stemmen eller er ved at dø af ilt mangel bagefter, så sluk musikken og syng sangene for dig selv. I starten vil du sikkert mene at det lyder for dårligt, til du vil forsætte, men hold ud. Når du kan synge sangene selv så prøv at ændre dem så de passer til dig.

3) Når du synger er det en god ide at finde sin egen stil, fx en dyb stemme som vibrere. Hvis din stemme er meget lys kan du træne den til at kunne synge dybere. Syng med på nogle sangne som er lidt dybere i tonerne end du er vandt til. derefter gør du det gradvist svære for dig selv, men arbejdt varsomt, og belast ikke di stemme. der vil gå lag tid før du selv vil kunne hører forskel, men ligepludselig er din stemme blevet dybere.

4) Pas godt på din stemme. Hvis har ondt i halsen, så syng ikke hvis du kan undgå det. Dette vil slide på dit stemmebånd. Når du har ondt i halsen er det en god ide at holde halsen varm. drik kakao, helst varm eller mælk. Te er ikke det bedste med mindre du er forkølet så drik kamille te. Te kraser i halsen og det vil komme til at gøre ondt hvis den er for varm, så kun lunkne drikke. Ryger du så prøv at lad vær, dette går ud over din vejrtrækning og dermed din sang.

5) Det ville være godt for dig hvis du fandt nogen at synge sammen med, så i kan hjælpe hianden lidt på vej. Det bliver også meget sjovere hvis man har nogen at dele det med.

Håber du/ I kan bruge mine svar og jeg skriver gerne igen hvis det er. I må også gerne skrive spørgsål til mig på woodfreind@jubiimail.dk, for det kan være sværdt for mig, at vide hvad I vil vide.

Kærlig hilsen Mumme