/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvem kan finde sådan en hund ?
Fra : stormfeldt
Vist : 783 gange
200 point
Dato : 05-08-03 15:42

Efter at have set denne side http://hjem.get2net.dk/blandingshunden-sif/hvalpene.htm er jeg interesseret i at høre om der er nogen der ved hvor man kan købe denne specielle blanding henne.
En Grosser Sankt Sennen Weiler

Jeg har selvfølgelig været i kontakt med ejeren af denne side.

Hilsen Stormfeldt

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 200 point
Dato : 05-08-03 17:00

Hej Stormfeldt
Er det denne hunde race du søger er her 4 adresser og telefonnumre på opdrættere :

Please take your time to sign or view my guestbook

besøg også gerne Finn Emtkjaer`s hjemmeside

Denne side, er en hjælp til kommende grosser-ejere om at finde frem til opdrætterne i Danmark.....og for opdrætterne at komme i kontakt med mulige hvalpekøbere..

Henning Løjborg, Lundtangvej 71, 6855 Ovtrup. Tlf: 75 24 16 66

Henrik Møller, Langagervej 23, 6000 Kolding. Tlf: 76 30 12 34

Marianne Lindholt, GL. Kongevej, 3, 9700 Brønderslev Tlf: 96450090

Merete Andersen, Liselejevej 43, 3360 Liseleje Tlf: 47 74 26 16

Pernille Albjerg, Fredskovvej 5, 5883 Oure Tlf: 62 28 25 26

mvh mcloud

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 05-08-03 17:08

Hej mcloud

øh... det kan jeg desværre ikke se om det er. Har du ikke mere at gå efter ?
og hvad mener du med grosser-ejere (ejere af grosser Grosser Schweizer senne eller hvad ?).
Det ser ud som om du ved noget om denne race, ikke bare fra nettet, gør du det ?

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 05-08-03 17:10

hmmm. jeg glemte at skrive at du glemte vist linket

Stormfeldt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-08-03 18:27

Naarhj, der er da ikke en "grosser schweizer sennen" du søger, vel? Det er den specielle blanding, du har set på hjemmesiden, ikke? Og dem er der nok ikke flere af i Danmark end lige netop dem, der er på den hjemmeside. Jeg har selv haft en "Berner sennen", og han var endnu mere bedårende som hvalp og bare gudeskøn som voksen. Det er nummeret mindre end schweizer sennen, men 50-60 kg var da nok for mig. Og så havde han en flot pels. Den mangler grosser schweizeren jo. Men alle sennenhundene har de samme farver, sort med hvid blis, hagesmæk og poter. Og rustrøde aftegninger over øjenene, i mundvigene, rundt om benene og på hver side af hagesmækken. Måske er der en sennenhund, du skal finde dig?

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 05-08-03 18:59

Ja det er rigtigt Birgitta, det er lige præsis den blanding jeg søger. Berner sennen er helt sikker også en dejlig hund. Ja det er de jo sådan set alle

Stormfeldt

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 05-08-03 19:44

hej Stormfeldt
Jeg kender ikke mere til hunden end du gør ,du bad om link eller kontakter til hundetypen eller en kennel og vupti så havde du dem ,,hvis det er en Berner sennen er det jo en anden type og race.
Jeg gør det mere i schæfer elle west highland white terrier.

mvh mcloud

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 05-08-03 19:46

hej stormfeldt
Glemte lige at sig at ovennævnte navne og adresser og telefonnumre er på opdrættere af grosser schweizer sennen.
Håber du har heldet med dig
mvh mcloud

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 05-08-03 21:16

Tak mcloud det var pænt af dig, men det var bare ikke dem jeg søgte, men en Grosser Sankt Sennen Weiler, det bliver nok svært.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-08-03 13:25

Du kunne jo evt. gå i gang med at lave nogle selv . Eller du må høre Sif´s ejer, om hun evt. skal have flere hvalpe. Eller hør ejeren om alle 12 hvalpe har gode blivende hjem.. Måske er der nogen, der har fortrudt, det er jo en rimelig stor hund.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 07-08-03 13:51

Hej Birgitta som jeg skrev har jeg været i kontakt med ejeren af Sif, det er derfor jeg prøvede herinde. I håb om at noget dukkede op. Men jeg tror jeg lader spørgsmålet stå måske... senere, man har da lov at håbe, nu er jeg jo forelsket i den

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-08-03 18:39

Og jeg formoder, at Sif ikke skulle have hvalpe mere nogensinde??

Og helt seriøst, du kunne jo starte med at eftersøge en sankt weiler pigehvalp, og så om et par år lade hende parre med en grosser schveizer. Det kræver jo selvfølgelig, at du har pladsen og energien. Men det har du vel, når du ønsker at anskaffe dig så stor en brugshund som en Grosser Sankt Sennen Weiler. De overskydende hvalpe kunne du jo nok komme af med..

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 07-08-03 18:49

Det har du fuldstændig ret i Birgitta, ellers var det jo tåbeligt at søge andre steder. Og at ville have en stor hund og at have lyst til at avle hunde er for mig at se to helt forskellige ting. Jeg vil bare gerne have en enkelt, men stor hund.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-08-03 14:10

Nå, men så snup en grosser schweitzer. Det er nok den, der ligner hvalpene mest. Tag på udstilling og se, om ikke du kan finde én af den race, der tiltaler dig. Måske render du endda ind i en opdrætter, der har hvalpe derhjemme. Det var på den måde, jeg fik min berner for 6 år siden. Jeg var på et skue for at kikke, og kom lige med en opdrætter hjem, fordi hundene skulle fodres derhjemme, og dér var min nye hund så, 13 dage gammel! De næste 6 søndage brugte jeg på at rejse hen og besøge min hvalp (jeg har ikke bil) så da han endelig var gammel nok, så kendte vi hinanden ret godt.
En grosser schweitzer sennen er da en prægtig hund, selv op jeg personligt selvfølgelig foretrækker berneren, der godtnok er knap så stor, men den virker kraftigere, måske på grund af pelsen.
Hvis du kun kender mix-hvalpene fra samtaler med opdrætteren og fra kik på hjemmesiden, så er det jo -på godt og ondt- en regulær forelskelse, du er ude for. Det er da pragtfuldt nok, men når forholdet gerne skulle vare i 7-10 år, så skulle det jo gerne ende op med nogle mere holdbare følelser. Måske skulle du lære nogle voksne hunde af slagsen at kende, inden du sygner helt hen af ulykkelig forelskelse.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 18-08-03 14:29

Hmmm.. ja så har vi problemet. Jeg synes ikke rigtig at jeg fik besvaret mit spørgsmål. Nu har jeg så selv løst problemet og lagt beslag på en hundehvalp til om 14 dage så spørgsmålet er ikke længere relevant. Hvem skal jeg nu give point ???

Gid jeg kunne dele dem mellem jer . Og spørgsmålet skal jo lukkes mener jeg selv. så.... jeg trak lod Tilykke mcloud du får dem. Sorry Birgitta

Hilsen Stormfeldt

Godkendelse af svar
Fra : stormfeldt

Dato : 18-08-03 14:34

Tak for svaret mcloud.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-03 18:16

Helt i orden, Stormfeldt. Jeg er alligevel ikke superbruger, så jeg ville alligevel ikke have fået dine points. Det er godtnok for mig at vise, at jeg var med "i opløbet". -Tillykke med den nye hundehvalp, Hvad blev det for en?

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 18-08-03 21:11

Det blev en blanding af Rottweiler, schæfer og labrador. Og hun skal hedde Julie

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-08-03 14:49

Jeg håber for dig, at Julie har stærke hofter. Det er jo et problem i alle tre racer. Følg dyrlægens foderanvisninger, og hvis det overhovedet på nogen måde er muligt for jer, så kan jeg anbefale at gå til svømning med pigen. Min berner gik til svømning en gang om ugen i hundesvømmehal fra han var 4 måneder. Og han havde bare de flotteste muskler på bagpartiet. -Det er for sent at begynde at gøre noget, hvis først hun får symptomer.......
Men jeg håber, det går godt for jer.