/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Unlock 3310 uden passende sim-kort?
Fra : Currant
Vist : 552 gange
70 point
Dato : 05-08-03 14:46

Hejsa...

En af mine venner har pensioneret sin 3310 med Telia kort... Den vil jeg da gerne ha, men han har smidt sit gamle sim-kort ud... Kan jeg unlocke den uden at ha intastet pin-kode og telefonen accepteret sim-kort?

Knok kommer med en fejl under operationen med sim-locken... Men programmet kan sagtens resette telefonen...

Kommentar
Fra : joker

Dato : 05-08-03 14:51

Hej Currant

Knok er ikke lige det bedste program til at unlocke 3310 med. Jeg vil anbefale dig at bruge rolis_dct3_flasher_479 eller NokTool_1.9built002. Jeg mener at begge programmer er freeware og kan hentes på nettet.

Med venlig hilsen
www.BefriMinMobil.dk

Kim Christensen

Kommentar
Fra : joker

Dato : 05-08-03 14:53

Jeg tager normalt altid kortet ud af telefonen når jeg unlocker, så det skulle ikke være noget problem med det omtalte kort.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 05-08-03 14:53

der behøver ikke være kort i for at låse den op...

hent EEPROM Tools v4.0 her---) http://www.b-phreaks.co.uk/?=downloads

det virker helt fint.

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 05-08-03 15:13

Telefonen kan godt resettes, men når jeg trykker på "Set default SP locks" i EEPROM Tool skriver den bare "Phone not connected"...

LogoManager kan gå ind og hente informationer om IMEI osv... Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : joker

Dato : 05-08-03 15:18

Hvad er det for et kabel du bruger??

HAr du prøvet med de 2 programmer som jeg skrev tidligere? NokTool kan "autodetect" hvilket kabel det er.

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 05-08-03 15:30

NokTool kan ikke bruges i WinXP (NT og 2000) skriver den...

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 05-08-03 18:04

Hvordan kan jeg se på kablet om det er det ene eller det andet? Og hva er forskellen da?

Kommentar
Fra : joker

Dato : 05-08-03 18:12

DEt kan du ikke umiddelbart se. Hent nu bare de to programmer, som jeg skrev tidligere. Hvis Nokia Tool 1.9 ikke kan finde det, så er det ikke det rigtige kabel.

http://nokia.prolidi.cz/software/nokia_tool_v1.9.rar
http://nokia.prolidi.cz/software/flasher477.zip

www.BefriMinMobil.dk

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 05-08-03 19:41

"This SW do not run under Windows XP, NT or 2000"

Det siger begge programmer, joker...

Kommentar
Fra : joker

Dato : 05-08-03 19:53

Okay, prøv at hente dette lille program userport.exe

http://scifi.pages.at/wojtek_gsm/einrichten/userport/userport.zip

Unzip og kør programmet.

Så skulle det gerne virke. Jeg kører alle mine programmer pånær DIV til SonyEricsson på Win2000

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 05-08-03 20:12

Hvordan fungerer userport? Skal jeg trykke start? skal jeg ændre nogle cifre?

Kommentar
Fra : soll

Dato : 05-08-03 20:42

det kan være du skal trykke lidt på den ende af kablet du smider i telefonen så de 4 små ben får rigtigt forbindelse.

Accepteret svar
Fra : joker

Modtaget 70 point
Dato : 05-08-03 20:47

Du skal bare trykke start. Prøv at genstarte og derefter tryk start igen. Så skulle den gerne komme med en meddelse, noget lign. at det allerede kører.

Godkendelse af svar
Fra : Currant

Dato : 06-08-03 16:59

Tak for svaret joker.