/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access 2002 - Konverter basen
Fra : moltov
Vist : 340 gange
100 point
Dato : 05-08-03 09:54

Hej Alle

Jeg har netop investeret i Access 2002, og vil gerne lave mine baser om, så man kan åbne dem, uden at have Accesslicens. Altså lave dem om til exefiler. Hvordan gør man det? (HAr nemlig fået at vide, at man kan gøre det i 2002)

VH
Moltov

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-08-03 13:26

Jeg kan ikke lige finde "opskriften" men jeg mener du kan gøre det VB, som er indbygget i access 2oo2.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-08-03 16:32

Prøv at gå ind i "module" og tryk på den lille hånd der holder et stykke papir "objekt browser".
rul ned til DataAccessPage under clases>til højre rul ned til "members of........">tryk på det gule spøgsmålstegn >nu er der forklaring på hvad du kan.
Jeg fik dog ikke så meget ud af det.
Under visual basic hjælp ved at spørge om "exportere access" har jeg fundet "convert Access basic code to Visual Basic"
Måske er der noget du kan bruge.
Inden du gør noget, så kopier lige din Database først og gem den under et andet navn.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : jschultz

Modtaget 100 point
Dato : 11-08-03 13:08

Hvis man skal distribuere sine access database skal man have Microsoft Office XP Developer Edition, i dette er der en Access runtime klient.
Ellers er løsningen at lave en mde fil ud af sin database, men det kræver tilgengæld at MS Access er tilgængelig på maskinen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-03 13:19

Ja jeg mente nok at have læst det et sted.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 25-08-03 12:56

Tak for svaret jschultz.