/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
DVD afspilning fra PC til TV
Fra : krasmuss
Vist : 528 gange
110 point
Dato : 04-08-03 23:37

Sidder med en pc med tv out. Jeg kan ikke få signalet på tv. Jeg kører med PowerDVD. Jeg har købt et kabel til dette. Scart i den ene ende og 4 stik + sort pind i den anden.

Håber på jeres hjælp.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-08-03 06:33

Mere information nødvendigt
PC, skærmkort ?

Kommentar
Fra : krasmuss

Dato : 05-08-03 06:49

PC AMD Kort nVidia

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-08-03 07:12

Normalt skal TV udgangen aktiveres før man kan forvente et signal på TV out, dette sker som regel ved at gå ind i skærmopsætningen, desværre er jeg ikke bekendt med nVidia men kun ATI, men går dog ud fra at det er samme teknik.
Jeg skal på job så jeg er først på igen i aften
Mvh OW

Kommentar
Fra : JeTsaM

Dato : 07-08-03 09:15

Hvilket TV er det du har, hvor gammelt er det??
Har du opdateret til sidste nye driver fra Nvidia ??

Kommentar
Fra : janh

Dato : 09-08-03 19:22

du kan evt. bruge et program der hedder tv tools, søg på google, det virker jeg har selv brugt det til min gamle pc, sharewareudgaven virker desvære kun i 10 min, men der er jo kazaa.

Kommentar
Fra : krasmuss

Dato : 20-08-03 11:06

Hvordan aktiverer jeg det under skærmopsætning i XP ?

Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan.

Kommentar
Fra : JeTsaM

Dato : 21-08-03 21:17

Hvis det er et Nvidia kort altså Geforce kort og du har installeret den rigtige driver fra Nvidias hjemmeside.

Højre klik på skrivebordet, der har du en menu der hedder nView-indstillinger, der kan du lave alle dine indstillinger, så du kan få det på TVet.

Kommentar
Fra : hevara

Dato : 21-08-03 22:13

Sørg for at du sætter kablerne i inden du starter pcén, så kan du bagefter gå ind i dine indstillinger og lave det om til visning i tv jeg køre selv med et Geforce 4 kort og så er det nok bedst du køre over videoen med dit signal hvis det er muligt.

Accepteret svar
Fra : vibaek78

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-03 13:47

Højreklik på skrivebordet, tryk på fanebladet "Indstillinger" og tryk på knappen "Avanceret"
Tryk på dit "GeForce" faneblad og tryk på "n-View" indstillingerne. Her trykker du på Klon så du får 2 identiske skærme. Så burde du kunne se samme billede på skærmen som monitoren. Så er det bare et spørgsmål om at sætte "Overlay" rigtigt så alle film klip ryger op i fullcreen på dit TV

Godkendelse af svar
Fra : krasmuss

Dato : 18-09-03 14:48

Tak for svaret vibaek78. God og nem forklaring

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 23-09-03 23:23

Det var så lidt Krasmuss... Er´lige kommet hjem fra en uge på Tenerife... Fik nærmest abstinenser af manglende PC/Internet kontakt

Godt at du kunne bruge mit svar.

Kommentar
Fra : tomaszo

Dato : 22-11-03 18:18

Jeg har og så fået det gjordt vibaek78 og det siger jeg tak for, men der er ingen farve på mit tv

Kommentar
Fra : tomaszo

Dato : 22-11-03 18:44

hvordan får jeg farve på