/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Køb af Sony DCR TRV33 i USA
Fra : JensHammer
Vist : 376 gange
18 point
Dato : 04-08-03 21:27

Jeg overvejer meget at købe Sony DCR TRV33 og har i den forbindelse undersøgt mulighederne for at købe kameraet hos en online butik i USA (hvor prisen er ca. USD 600, ca. DKK 4000). Er der nogle som ved om det kan give problemer at købe kameraet i USA. Jeg tænker på om det er kompatibel med danske forhold mht til batterioplader, PAL/NTSC problematikken og ligeledes om danskkøbt software kan bruges, når kameraet er fra USA ?

Dette ville glæde mig meget at høre fra nogle, som har erfaringer med køb af digitale videokameraer fra USA.

Ps.: Jeg har kun de 18 point - jeg håber nogle vil svare alligevel

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 28 point
Dato : 04-08-03 22:04

Kære Jens Hammer
med mindre du selv tager et trip til USA og smugler din video tilbage så kan det du gerne vil have dårligt lade sig gøre. Hvis du skal have et PAL system sp hedder det TRV - E
og det er ikke så ofte at du finder en shop der føre dette.
Det næste er at du skal betale både told moms og fragt. Og så komme til slut problemet med garanti og service som er noget helt andet derovre (90 dage labor).
Den video optager du oplyser kan skaffes indenfor EU til nogenlunde det du har regnet ud og med dansk moms er min pris pt. 7390,-- incl alt. og det vil regnerisk være billigere end det du forstiller dig. Der er dog i øjeblikket en leveringshenstand på ca 3 til 4 uger.
Du kan naturligvis også tage en tur til Tyskland og købe med tysk moms når det er til eget brug.
MVH OW

Godkendelse af svar
Fra : JensHammer

Dato : 05-08-03 10:33

Tak for svaret oldwiking. Jeg skal lige være helt sikker på, at du mener at med dansk told, moms og fragt vil prisen for kameraet købt i USA til ca. dkk 4.000,00 løbe op i en samlet pris på dkk 7.400,00. Hvis det er tilfældet vil jeg give dig ret i, at så kan det ligeså godt købe i Danmark.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-08-03 16:02

Jeg er ikke helt klar over hvad den danske pris er, men det er helt sikkert at du med told og moms kan blive endnu dyrer end den pris jeg angiver. Jeg forhandler selv disse produkter til specielle formål og prisen du ser er den jeg tager. Pt er jeg ved at undersøge hvorledes jeg kan koble en forsikring til disse produkter. En ting der er sikkert er at garanti og risiko skal være dækket godt og grundigt ind.
Lad os sige at du går en tur med kameraet og du af en eller anden grund taber det på stenbroen så skulle der gerne være en grund til at bøje sig ned og samle stumperne op igen.
Mvh OW

Kommentar
Fra : jng

Dato : 10-09-03 16:07

Kan købes ved Digital4U i København for ca. 7100,- her kan også købes forsikring ud over garentien.

mvh jng