/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kaktus i mad
Fra : Lequack
Vist : 1250 gange
100 point
Dato : 04-08-03 19:48

Har købt et glas med konserverede kaktus strimler, men aner ikke hvad jeg skal stille op med dem...

Nogle der kender nogle opskrifter eller har nogle ideer?
Og hvad smager sådan noget af?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-08-03 22:15

Lyder da spændende, har nu kun hørt om kaktussnaps,hvorfor ikke prøve at smage på det men husk at fjerne nålene først
Mvh OW

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-08-03 08:28

Hmmm, må indrømme at jeg ikke kender dem. Men umiddelbart kommer jeg til at tænke på en wokret af en slags. Men som oldwiking skriver, prøv at smage en bid først så du har en ide. Uden at vide det, ville jeg gætte på, at de minder lidt om bambusskud.
Held og lykke med eksperimentet.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-08-03 09:59

jeg kan ikke lade være med at undre mig over, hvorfor søren du købte dem????
Christina

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 05-08-03 10:19

Hehe... af nysgerrighed, sæ'fø'li'... Skal jo prøve noget nyt engang imellem.... Spørgsmålet er så bare hvordan

Accepteret svar
Fra : lilleli

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-03 11:47

Du kan bruge kaktus i salat - og også i gryderetter -
en frisk salat med rucola - pinjekerner - grapefrugtfiletter - og tynde strimpler af kaktus er lækkert - med en blot en god olivenolie som dressing - og slat/peber....

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 06-08-03 21:19

Hej med jer

hvor køber man "et glas med konserverede kaktus strimler"

mvh

pepsimax

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 06-08-03 22:45

Pepsimax: Det gjorde man i... Hmm... Øh... De har stået på hylden i ret lang tid. Sandsynligvis fra en eller anden specialbutik på Vesterbro.

Lilleli: Hvad smager de af?

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 07-08-03 16:33

Kaktus smager sødt - eksempelvis kan man jo købe kaktus( den der i israel hedder sabra) som frugt i visse dele af mellemøsten - og da skrælder man det yderste af og spiser det søde "kød" indeni.... De laver også en dejlig likør af det.... Men du kan også få visse kaktusarter på dåse som er eddikelagret og knap så søde..... men det skulle du kunne læse ud af dåsens indholdsbeskrivelse.....

Kommentar
Fra : bornholmkt

Dato : 16-01-04 12:16

Jeg sidder her i en rolig time som meget nylig medlem og ser på alle de ubesvarede spørgsmål der er flere måneder gamle. Og lige nu er jeg umådelig nysgerrig for at høre om Lequack, som rejste spørgsmålet om kaktus i mad i august overhovedet nogensinde fik prøvet sine strimler. Gjorde du det? kan du så ikke lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 16-01-04 18:08

Ups... Nej, det gjorde jeg ikke, de står stadigt i et glas og samler støv.....
Men jeg lukker gerne spørgsmålet :)

Godkendelse af svar
Fra : Lequack

Dato : 16-01-04 18:09

Tak for svaret lilleli.