/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Tooltip i en richtextbox?
Fra : olaf
Vist : 648 gange
200 point
Dato : 08-04-01 10:45

Hvordan kan jeg frem provokere et tooltip i en richtextbox, uden at musen skal involveres?

Det jeg søger er, min egen tooltip box over en richtextbox som jeg selv kan få til at komme frem, f.eks. showTooltip(richtextbox1,tipstr,x,y).

Jeg har prøvet at lave en label som så skulle komme frem når brugeren skrev nogle specifikke ord. Problemet er bare, at jeg kunne ikke få en label kontrol til at vise sig ovenpå en richtextbox.

Håber der er nogen som kan hjælpe, eller har nogle geniale forslag.

Olaf

Accepteret svar
Fra : AntonV

Modtaget 200 point
Dato : 08-04-01 17:09

Hej Olaf
Prøv følgende:
Placér en RichTextBox i din form sammen med en Textbox (Formatér som du syntes).
Din Textbox kan bringes til front eller i baggrund med følgende kode.

If RichTextBox1.Text = "ToolTip" Then
RichTextBox1.ZOrder 0
Text1.ZOrder 1
End If

Bemærk ZOrder, det er den der styrer hvad der skal ligge i front.
Jeg kan ikke få det til at virke med en Label .

Håber det hjælper, ellers må du spørge igen

mvh
Anton

Godkendelse af svar
Fra : olaf

Dato : 09-04-01 01:49

Lige hvad jeg skulle bruge. TAK.