/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tynd klient kan ikke logge på
Fra : fea
Vist : 269 gange
100 point
Dato : 04-08-03 14:16

Vi har en Windows 2000 Server med 10 licenser til tynde klienter. Pludselig kan man ikke logge sig på fra 2 maskiner. Går brugerne til en anden maskine kan de godt logge sig på.
Skyldes det måske at der er licens styring på, og hvordan slår man den evntuelt fra.
Jeg kan kan finde serveren på de 2 maskiner på netværket, så det er i orden.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-08-03 14:57

Tynde clienter, betyder det Terminal services? For Terminal services benytter sit eget licens sytem.

Ellers så er Licens Service netop en service. Du ved, noget du Starter og Stopper som en service, i Control panel->Administrative tools->Services, hvor den hedder License Logging Service. Stop den og sæt opstart til Disable. Så bliver der ikke længere holdt styr på Licenser på den server.

License Service er mest en service til dig, som hjælper dig til at sikre at du har dokumentation for at Licens reglerne bliver overholdt.

mvh. Per

Kommentar
Fra : fea

Dato : 05-08-03 21:08

Hej Per
Jeg tror jeg har fået lavet rod i midlertidige licenser og købte licenser, og det måske er problemet. Vi har ikke flere brugere end vi har licenser til, så jeg overvejer at starte på en frisk velvidende at jeg må sikre mig hos vores software leverandør at det kan lade sig gøre.
Det du foreslår har jeg gjort.
mvh. Flemming

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-03 06:05

Hej Flemming,

God idé, men er du nu sikker på at det også er nødvendigt.

Du kan evt. forsøge at gentage dit spørgsmål på eksperten.dk, eller din software leverandør, da det ikke ser ud som om der er nogen som har meget erfaring med Terminal Server (TS) på dette site. Jeg har kun erfaring med TS, når det har været benyttet til administratorer, og i den opsætning, der er der ingen brug for de særlige TS licenser.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : fea

Dato : 06-08-03 18:36

Tak for svaret Per.Frederiksen.
Jeg har været på eksperten; men uden større hjælp
mvh Flemming