/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kødkage!
Fra : Emanuel_Rose
Vist : 2682 gange
16 point
Dato : 08-01-02 15:52

Hej!
Jeg mangler en sjælden opskrift på en slags kødkage!
Selve kagen skulle være en lækker lagkage, som man kunne spise til hovedret! Den skulle gerne bestå af flere lag, dette ville jeg i hvert fald sættet stor pris på! Kagen må meget gerne bestå af 3 lag med alm. lagkagebund; et lag med brunet hakket oksefars; et lag med creme fraiche; og på toppen et lag med en god sovs evt. noget a la noget med bearnaise! Hvis I har en god opskrift liggende hører jeg meget gerne fra jer!

Hilsen Emanuel!

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 26 point
Dato : 08-01-02 16:14

Du har jo selv lige givet opskriften!
Søde kagebunde? Det lyder ikke rigtigt lækkert. Er du sikker på det?

Rikke

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 08-01-02 17:41

Jeg er helt enig med Rikke - lyder ikke særligt lækker - hvad med at prøve med en rigtig god lagsagne i stedet for?

Kommentar
Fra : atuggi

Dato : 08-01-02 18:42

Goddag

Jewg har selv igennem mine mange rejser til fx Spanien stiftet bekendskab med denne "kødkage". Da jeg jo er en del år gammel efterhånden, vil jeg også gå så langt og kalde kagen for en lille smule ulækker, ihvertfald osm den er beskrevet i dette spørgsmål. Selve sovsen skal ikke være bernaise, men derimod en sjælden Italiensk sovs ved navn Il Elevalenta, eller sådan noget i den retning. Det er en meget peberet sovs, som godt kan forekomme lidt stærk for nogen. Hvis man bruger denne sovs smager kagen faktisk meget godt, måske skal man lige være vandt til det, man kan jo også godt syntes at det er lidt underligt at spise kartofler, de kommer jo jorden, som jo til tider er meget beskidt og uren.

Håber I kan bruge mit råd

Venlig hilsen
Joahnnes Hoth