/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Rippe en flash film
Fra : Lrd
Vist : 610 gange
80 point
Dato : 04-08-03 10:07

Jeg har en ven der har været i mellemøsten.

På reuters.com er det er en film/rapportage som han gerne vil gemme da de forsvinder efter noget tid.

Hvordan kan heg rippe dem?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-08-03 11:15

Puha - jeg er bange for, at du bevæger dig på den forkerte side i lov om ophavsret osv. Det, du prøver på, er ikke lovligt.

At der så i Microsoft Frontpage ligefrem er en funktion til kopi/download af hjemmesider samt stier derfra, gør det ikke mere legalt ! Så mit råd er IKKE at gå end under Frontpage, åbne under det, som svarer til "filer" (har ikke Frontpage på denne PC) og vælge det punkt, som hedder noget i retning af "kopier hjemmeside".

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 04-08-03 11:49

Det viste jeg ikke. Hvordan kan det være ulovligt at rippe sin egen film???

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-08-03 12:50

Du skriver, at filmen skal rippes fra Reuters - så er det vel dem, der har rettighederne ?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-08-03 12:50

Du skriver, at filmen skal rippes fra Reuters - så er det vel dem, der har rettighederne ?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-08-03 12:50

Du skriver, at filmen skal rippes fra Reuters - så er det vel dem, der har rettighederne ?

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 04-08-03 13:00

hvorfor smider du det 3 gange

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 80 point
Dato : 04-08-03 13:33

Hej Lrd
Hvis linket fra Reuters fjernes efter et tidsrum, er det sikkert stadig i deres arkiv. Jeg har lige været inde og snuse lidt rundt på Reuters hjemmeside. Her kan du sende filmen (linket) til dig selv fra Reuters fremviser. Hvor længe filmen så lagres... det ved jeg ikke, men det var da et forsøg værd.
Hvordan du ripper / kopiere filmen fra Reuters fremviser, det ved jeg ikke noget om, og jeg tror som erling er inde på, at du ved at gøre det (hvis de ikke har været så smarte at lukke for det) kommer i kambolage med kopi rettighederne ved Reuters, men send dem dog en e-mail og få det afklaret, det koster da ikke noget.
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : Lrd

Dato : 04-08-03 13:49

Tak for svaret CLAN.