/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Vil ikke optræde på website.
Fra : stas
Vist : 593 gange
200 point
Dato : 03-08-03 23:31

Hvordan griber man følgende problem an ?.
Var for 2 år siden ansat i firma hvor man på deres hjemmeside havde et billede af mig samt tekst hvori mit navn indgik. Jeg holdt op i firmaet og bad om at få fjernet det, hvilket også skete. Nu har jeg så opdaget at de har genindsat billede og tekst, hvilket jeg i sidste uge gjorde dem opmærksom på, at jeg under ingen omstændigheder ville finde mig i. De har endnu ikke fjernet indholdet. Hvad og hvordan gør jeg nu.

Sommerhilsen

Søren Larsen

Kommentar
Fra : Bernsted

Dato : 03-08-03 23:47

Fagforeningen? - advokat? det må være et juridisk problem ..

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-08-03 00:52

Det kommer vel lidt an på, hvad du prioriterer : At komme væk fra siden - eller at bevare et godt forhold til virksomheden - eller lidt ind imellem. At pudse advokat på, kan være den eneste løsning (i længden), men er måske lidt bombastisk, hvis du trods alt vil bevare en forbindelse åben til virksomheden.

Jeg ville helt klart sende et skriftligt krav til min gamle chef - eller hvis han/hun ikke er der mere til en, som trods alt har en vis ansvar. Mail kan gøre det, mens et anfordret brev på en eller anden måde har en mere pressende effekt (der skriver de trods alt under). I brevet ville jeg gøre opmærksom på problemet, således ingen kan være i tvivl - og så ville jeg i øvrigt sætte en deadline - det er trods alt noget erhvervslivet normalt arbejder med, og - for mit eget vedkommende - er jeg ganske enkelt bedre til at få ting gjort med en termin. Altså :

Kære xxxx

Jeg har erfaret, at mit billede og navn fortsat florerer på jeres hjemmeside til trods for, at det nu er 2 år siden, at jeg stoppede i virksomheden. Det er naturligvis ikke tilfredsstillende og jeg henvendte mig derfor til jer den xx for at få fjernet navn og billede.

Der er nu gået en uge, uden der er sket noget i sagen. Jeg regner med, at dette skyldes ferie eller lignende, men jeg må insistere på, at navn og billede fjernes inden udgangen af uge 32.

Mvh "stas"

Herefter ville jeg så vente og se, om den skriftlige henvendelse ikke skulle virke.

Næste step ville så være en gentagelse af 1, men med tilføjelsen : "Sker det ikke i løbet af perioden, ser jeg desværre ingen anden udvej end at drage advokat/fagforening ind i sagen".

Det er naturligvis op til dig, om den pasus skal med allerede første gang, men jeg vælger at tro, at den skriftlige henvendelse burde være nok - når alt kommer til alt, har de vel også en interesse i at holde en hjemmeside opdateret så godt som muligt.

Mvh Erling

Accepteret svar
Fra : gch123

Modtaget 200 point
Dato : 04-08-03 06:45

Læs dette link http://www.datatilsynet.dk/include/wrapper.asp?art_id=584

Du kan evt. i dit brev henvise til regler fra Datatilsynet som er beskrevet i ovenstående link

Mvh
GCH

Kommentar
Fra : stas

Dato : 04-08-03 07:09

Jeg takker for de gode svar, som absolut kan bruges.

Til Erling vil jeg sige, at fremgangsmåden er god, men i mit tilfælde har 0g vil jeg ikke længere have forbindelse til firmaet, jeg er blevet pensioneret pga. arbejdsskade. derfor vil jeg ikke udnyttes kommercielt, og hvis de forkerte personer ser siden, kan det få konsekvenser for mig selv.

Jeg kan jo desværre ikke uddele point til alle, så de går til gch123, som henviser til noget der konkret kan bruges og henvises til.

Fortsat god sommer

Søren Larsen

Godkendelse af svar
Fra : stas

Dato : 04-08-03 07:09

Tak for svaret gch123.