/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
forkølelsessår
Fra : 888
Vist : 2417 gange
50 point
Dato : 03-08-03 23:07

Hej.
Er der nogen der har nogle gode råd til forkølelsessår? Både når man kan mærke de er på vej, og når blærerne er der....
Venter spændt : )

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 03-08-03 23:11

Jeg har forsøgt at duppe med Molkosan med god effekt .............. bruger det iøvrigt også mod eksem i hårbunden med overordentlig god effekt.

Molkosan er et flydende Valleprodukt og købes hos materialisten for omkring 50 kr for ½ liter og den strækker meget langt.

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-08-03 23:17

hejsa
kender godt problemet....... av av
jeg bruger zovir med god effekt hvis bare man får smurt det på når man mærker de første tegn og så fortsætter jævnligt, men det kan også bruges når der er kommet blærer.
Zovir forkorter ofte varigheden af udbrudet.
Zovir kræver dog recept fra lægen så vidt jeg husker
m v h

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 03-08-03 23:22

Du kan bruge Geavir 5% eller Zovir (Geavir er bedst & billigest) som er lavet til forkølsessår
Kan bruges fra at man kan mærke det.

mvh
rfh

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 03-08-03 23:24

Geavir 5% & Zovir kræver ikke recept, kan fås på apoteket.

mvh
rfh

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 03-08-03 23:40

geavir kan ikke være bedst ... desværre

både zovir og geavir indeholder samme stof og den creme de findes i er bedde 5 %

bed om den billigste på apoteket!!

Kommentar
Fra : HelleMA

Dato : 04-08-03 00:12

Har hørt at det skulle være effektivt at flække et lille stykke aloe vera blad og bruge saften. Jeg har ikke fået efterprøvet rådet, da jeg heldigvis har været forskånet meget længe.....

Helle

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-08-03 00:23

Gammelt men effektivt husråd er Zinksalve.
OW

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 04-08-03 08:16

dræb dog virus med aciclovir!!! (altså det i zovir)

Kommentar
Fra : hellesally

Dato : 04-08-03 12:37

Ganske alminelig jod - gerne inden sengetid ellers prøv kopattesalve. Hjælper mod alt - næsten.

Held og lykke med det.

Helle

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 04-08-03 13:19

Hejsa
Kig på netdoktor dk
1. http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/herpeslabialis.htm
2. http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/Fakta/blaerer_herpes.htm
3. http://www.netdoktor.dk/medicin/Skema/Herpesmidler.htm#Herpesmidler%20til%20systemisk%20brug
Citat
Har du behandlet med noget?
Nej: Du kan købe creme i håndkøb. Behandlingen skal startes så tidligt som muligt.
Ja: Hvis du har behandlet med herpescreme uden effekt, eller du har hyppige tilfælde, kan det være, du skal behandles med tabletter, som er på recept.

Lykke til...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : 888