/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
2 pptp'er bag samme adsl til samme serve~
Fra : leifnel
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 08-01-02 10:42

Central linuxmaskine (2.4.x kerne) med pptp vpn.
To klienter sidder på en fillial bag den samme tdc adsl.
De kører med den i windows indbyggede vpn klient.
Men der kan kun køre en ad gangen; når nr 2 logger på, taber den anden forbindelsen. (Eller også kan nr 2 ikke logge på, det er en lidt uklar melding, jeg har fået)

Er det fordi poptop ikke kan klare at to tunneler ender i den samme ip-adresse (adsl'ens yderside)?

Det kan løses ved at sætte en linux-box inden for adsl'en hos fillialen, og lave tunnelen mellem linux'erne i stedet, men kan det undgås?

Leif

Accepteret svar
Fra : Try_to_help

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-02 19:12

Jeg ved bl.a. at adsl hos tdc kan man have mange ip adresser, passer det eller er det mig der er forkert på den. det kan man købe billigt hver måned, har jeg hørt gennem en ven

Godkendelse af svar
Fra : leifnel

Dato : 11-01-02 19:26

Tja, det var måske en ide. Man skal så "hardcode" hver yderside ip til hver inderside ip, og åbne for gre...
Det kræver igen, at man skal betale til TDC for at omkonfigurere.