/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Arrangement i Mødregruppen
Fra : Tulletine
Vist : 874 gange
100 point
Dato : 03-08-03 22:42

Hej,
Vi har i min dejlige og uundværlige mødregruppe haft flere arrangementer såsom Homeparty, kosmetolg, massør m.m. Nu vil jeg høre om der er nogen der har ideer til sjove, lærerige eller spændende ting vi kan arrangere.
Vi har kontaktet Falck for at få en ud og fortælle om ulykker med børn, hvad skal man være ekstra opmærksom på og 1.hjælp. Vi har desværre ikke fået svar fra dem meeeen vi prøver igen.
Jeg glæder mig meget til at få inspiration vi har nemlig ½ års barsel tilbage.

Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 04-08-03 10:04

Hej

Hvis det ikke ligefrem skal være lærerigt alt sammen, så kunne I jo også arrangere udflugter til eks Legoland , ZOO, Djurs sommerland, Giveskud Løvepark eller bare tage en tur i svømmehallen sammen.

Man lærer ikke så meget ved det, men I får sikkert en hyggelig dag sammen med ungerne.

God fornøjelse.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 04-08-03 13:06

hvad med an lave et tur ud i det grønne?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-03 13:16

Når i mødes i mødregruppen og har et arrangement. Er det så med eller uden børn? Jeg ved at flere mødregrupper af og til bare har en "mødreaften" uden børn. Det er jo væsentligt at få at vide om det er med eller uden børn.

mvh ans

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 04-08-03 13:31

Det er ALTID med børn. Vi kan da ikke undværre dem i mere end 5 min.
Børnene sover, leger på gulvet, spiser eller er ved moar.
Vi har også gået til gymnastik der var de skam også med - det gav nogle gode pauser når de ikke gad at ligge alene
Måske skal jeg også lige nævne at vi altid mødes i hverdagene om dagen - altså når vores mænd er væk.

Kh.
TulleTIne

Accepteret svar
Fra : barslev

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-03 13:32

jeg vil forslå jer at der komme en og fortæller jeg om barnes udvikling og hvad der ellers kan røre sig i en når man er blevet mor.Du skriver ik om det er jeres første barn

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 04-08-03 13:43

Vi er en blandet gruppe af 1. og 2. gangs mødre. De ældre børn er dog aldrig med.
Hmmmm hvad har jeg mere glemt af relevante oplysnigner ?
Vi bor alle i Horsens, har biler og nej jeg kan ikke komme på mere.

Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 04-08-03 14:08

jeg kan godt følge jer med at i ikke kan undværer jeres små poder men det er nogle gang sundt at værer jere selv uden børn,jeg er selve mor til en på 14 og hun var ca 3-4 uger da jeg havde barnepige på første gang,selvføldigvar det da hårdt men det var også dejligt og skulle kun tænke på mig og mine behov.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-03 15:08

Jeg er selv aflastning i en børnefamilie, hvor moderen også er i en mødregruppe. Et par gange har det til mødrenes glæde kun været dem, der mødtes. Børnene er så blevet passet af deres far eller mig. Moderen har selvfølgelig savnet sine børn, men er kommet glad og afslappet hjem.

Jeg vil foreslå mødregruppen, før barselsorloven udløber, at holde en mødreaften uden børn. Savnet kan fra begge sider være stort, men det er til at overleve. Det kommer jo kun til at dreje sig om et par timer.

En hyggelig pigeaften uden børn, mens I er på orlov. Når I først begynder at arbejde igen så bliver det mere problematisk. Børn skal hentes, aftensmad m.v.

Tag Jer en slap aften.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 04-08-03 15:52

til ans det synes jeg lyder som en god ide
Jeg har arbejdet i en vuggestue som pædagomedhjælper og der kunnen man godt se forskel på de mødrer der var vant til at deres børne var blevet passet af andrer de var ikke så pyldre omkring deres barn

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 05-08-03 09:59

Horsens er jo en god by at bo i - der er jo ikke langt til diverse forlystelser. En tur i Lego land skulle nok kunne få de små børn til at spærre øjnene op.

Ellers kunne man jo også pakke tæpper, picnickurv og børn og tage en smut over i Bygholm Park - der er der jo både kæmpe legeplads, dejlige omgivelser med søer og springvand og sidst men ikke mindst masser af ænder, der gerne vil fodres, mens de små kigger på

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : elversne

Dato : 13-08-03 08:02

Nu ved jeg jo ikke hvor i landet i bor, men jeg ved at i KBH-området kan man tage i babybio og se film og man må have de små pus med. Det gjorde jeg med min mødregr og det var rigtig godt.
VH
Elver

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 27-08-03 09:51

ØV. Ærgeligt at mit spørgsmål tog en drejning overi hvorvidt børn skal passes af andre eller ej. For at give svar på det vil jeg da gerne fortælle at såvel mit som de andre børn bliver passet af fædre, bedsteforældre og gode venner MEN når vi er sammen i mødregruppen 1 gang om ugen foregår det MED børn.

Nå men hvis andre senere skulle åbne dette spørgsmål for at hente inspiration vil jeg lige supplere med foreslag jeg fandt et andet sted på nettet.
Psykolog til at fortælle om søskendejalosi, søskendes plads i forhold til hinanden osv
Fysieteraput til at fortælle om banets fysiske udvikling trin for trin, vise sjove lege og gymnastik
Falckredder til at fortælle om sikkerhed i hjemmet, vise 1. hjælp på børn
Maddag hvor der bliver smagt på nye og spændende retter og frugter

Men ellers tak for foreslagne om at gå ud i det blå.

Kh.
TulleTine

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 27-08-03 09:53

Tak for svaret barslev, du skriver desværre ikke hvem sådan EN kunne være hvilket ville have været en stor hjælp.
Vh.
TulleTIne