/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan fjerner jeg fastlåst program?
Fra : Selc
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 03-08-03 21:03

Min computer crashede, mens jeg installerede Sygate Personal Firewall, og nu kan jeg hverken af- eller geninstallere det.
Hvis jeg prøver at afinstallere skidtet begynder InstallShield Wizard, men den stopper med meddelelsen: "Failed to load dll: SetAid. Setup will terminate" - og så sker der ikke mere.
Hvis jeg prøver at geninstallere programmet, så tror den, at programmet er installeret og vil i stedet opdatere det. Og det kan det selvsagt ikke.
Hvordan fjerner jeg skidtet?

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 110 point
Dato : 03-08-03 21:05

jv16 kan gøre det: http://www.macecraft.com/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-03 06:48

Prøv at gå ind i tilføj eller fjern programmer og marker Sygate Personal Firewall og tryk på rediger/fjern eller skift/ fjern,nogle programmer har
mulighed for at køre en repair/reperation og se om dette kan lade sig gøre,
kan det så lade sig gøre så kan du prøve og afindstallere eller se om programmet
virker som det skal,ellers må man slette det manuelt og så køre en regclean
sletter man manuelt så skal programmet være lukket helt ned og man skal fjerne
skrivebeskyttelse, men det vil måske efterlade en del rester af programmet.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-08-03 06:55

forresten,se om der ikke er en log fil i program mappen der skulle man kunne
se hvad for filer der er indstalleret af programmet,vis man vil søge efter og fjerne rester,bagefter en manuel slettning.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 04-08-03 23:08

installer sygate oveni igen og afinstaller den derefter, det plejer at gøre tricket, og hvis du gerne vil have den som firewall så installere du bare igen efter du har prøvet det første jeg skrev.

Godkendelse af svar
Fra : Selc

Dato : 04-08-03 23:15

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 05-08-03 07:19

glad for at du fik det til at virke