/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Forbindelsen ryger når jeg bruger win200~
Fra : thomas5
Vist : 377 gange
20 point
Dato : 08-01-02 10:42

Vi har en række klient pc'ere som lige er gået over fra 98 til 2000 proff.

Problemet er således: Når man hat logget på og alt det der, indstillingerne er korrekt sat op og det hele, så ryger forbindelsen til netværket pludselig!, hat det noget at gøre med selve netkortet?

Kan netkortet af eller anden grund være for svagt til win2000????

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 08-01-02 15:29

Har du checket om netkortet er på W2k HCL?
er det forbindelsen på klienterne der ryger, eller på en server?
hvad siger ip config, og kan du pinge nogen af de andre maskiner?
wobert

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 09-01-02 08:37

Jo, jeg kan sagtens pinge andre computere i netværket! Så længe det virker, og ja det er win2000 klient pc'ere vi har tale (også nævnt i forrige spørgsmål).

Men det egentlige problem er således: Vi har en klient computer som er sat op 100% korrekt! Men pludselig så ryger forbindelsen til netværket!

Vi har mistanke om át det har noget at gøre med 'Browse Master'. Det står der ihvert fald i fejlloggen!

PS: Hvad er W2k HCL?