/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Jägerschnitzel
Fra : netper
Vist : 1579 gange
300 point
Dato : 03-08-03 18:43

Har ledt efter en opskrift på jægerschnitzel og har her fundet en på engelsk, men så er der bare lige om der er nogen der vil hjælpe mig med at få den oversat.

Er der nogen der har en dansk udgave er jeg også interesseret i den.

1 lb. boneless pork or veal cutlets
2 eggs (beaten)
1/2 cup bread crumbs
oil
2 oz bacon (diced)
4 oz onions (chopped)
8 oz mushrooms (sliced)
1 Tbsp tomato paste
1/2 cup water
1/2 cup dry wine
dash of thyme
pepper
salt
1/2 tsp paprika
1 Tbsp parsley
2 Tbsp sour cream

Step 1. Heat oil in a large skillet over medium high heat. Pound cutlets with a meat tenderizer to flatten them. Season cutlets with salt and pepper, dredge them in beaten eggs and then coat evenly with bread crumbs. Place cutlets into skillet and fry until golden brown (1-2 minutes on each side). Remove the meat from the skillet and drain on paper towels. Keep the meat warm in the oven while you make the gravy.

Step 2. Sauté bacon and onions until golden brown. Add tomato paste and mushrooms, and sauté over a low heat. Add wine, water and seasonings; let simmer for about 5 minutes. Stir in the sour cream. Pour over Schnitzel just before serving.

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 03-08-03 21:00

Her er en fri oversættelse:

Schnitzler
Bankes med en kødhammer og vendes i de to piskede æg, og vendes herefter i rasp, jeg plejer at blande salt og peber i raspen, opskriften her siger at du skal krydre inden de vendes i æg og rasp.
Kom olien i en pande, på medium varme, steg schnitzlerne 1-2 min. på hver side til de er gyldne. Herefter lægges de på et sykke køkkenrulle for at fjerne overskydende olie og kommes i ovnen medens du laver sovsen.

Sovsen starter du med at svitse bacon (i tern) og de snittede løg, tilsæt en tsk tomatpure og de snittede champignon, og svits videre ved en lavere temperatur, tilsæt en ½kop vand og ½kop tør hvidvin og kryderierne (timian, paprika persillie , lad det simre i 5 min. til sæt sour cream, som så vidt jeg husker svarer til creme fraiche. Sovsen håldes over schnitzlerne før servering.

Håber dette hjalp dig.

Michael

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 03-08-03 21:09

Glemte lige forkortelserne til angivelse af mængde:
lb - engelsk pund - (454 g)
cup - kop
oz - ounce - 28,35 gram
dash - et stænk eller bare lidt efter behag
tbsp - tablespoon - spiseskeful

Dette fik jeg vist skrevet forkert i forbindelse med tomatpureen - det skal altså være en spiseskefuld i stedet for en teskefuld

tsp - teskefuld

Accepteret svar
Fra : HelleMA

Modtaget 300 point
Dato : 03-08-03 21:42

500 g benfri svine eller kalvekoteletter (eller schnitzler)
2 sammenpiskede æg
1 1/4 dl rasp
olie
60 g bacon ( i tern)
120 g løg ( hakket)
240 g champignon (i skiver)
1 spsk. tomatpure
1 1/4 dl vand
1 1/4 dl tør vin
lidt timian
peber
salt
½ tsk paprika
1 spsk persille
2 spsk cremefraiche

step 1. Varm olien i en stor pande over middel høj varme. Bank koteletterne med en kød hammer så de bliver flade. Krydr kødet med salt og peber, vend dem i sammenpisket æg og så i rasp. Steg kødet gyldenbrunt på pande ( 1-2 min. på hver side). Tag kødet af panden og læg det på fedtsugende papir (køkkenrulle el. lign.) Hold kødet varmt i ovnen mens saucen laves ( jeg vil foreslå 75 - 100 grader celsius).

step 2. Sauter (steg under omrøring) bacon tern og løg gyldne. Tilsæt tomat pure og champignon og sauter ved lav varme. Tilsæt vin, vand og krydderier; lad saucen simre i 5 min. Rør cremefraichen i. Hældes over schnitzel lige før serveringen.

Jeg har tilladt mig at justere vægt angivelserne lidt, da den direkte omregning minder mere om en laboratorieforeskrift end en madlavningsopskrift. Håber du kan bruge den og god fornøjelse.

Helle

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-08-03 22:04

>hedefelt

1 cup er ikke = 1 kop
1 cup = 8 oz

>HelleMA. Godt oversat.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : netper

Dato : 03-08-03 22:14

Der er stor forskel på amerikansk og engelsk cup, jeg plejer at omregne med 2½ dl

Per

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 03-08-03 22:49

Tak for svaret HelleMA.