/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
karburator sprit...
Fra : MaxiSmiley
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 07-01-02 22:30

Forvirrende spørgsmål...!

På min maxi skal jeg jo selv blande bezinen med olie... Men jeg har lige læst i et andet indlæg at jeg ikke må blande olie og karb-sprit?? Og en ting mere... hvad er det lige præcis karb-sprit gør?? Og kan/må jeg overhovedet bruge det på min maxi?? Og skal jeg bare blande det i benzinen??

Håber i fatter hvad jeg skriver...!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-02 22:43

On Mon, 07 Jan 2002 21:30:20 GMT, "MaxiSmiley"
<MaxiSmiley.news@kandu.dk> wrote:

>Forvirrende spørgsmål...!
>
>På min maxi skal jeg jo selv blande bezinen med olie... Men jeg har lige
>læst i et andet indlæg at jeg ikke må blande olie og karb-sprit?? Og en
>ting mere... hvad er det lige præcis karb-sprit gør?? Og kan/må jeg
>overhovedet bruge det på min maxi?? Og skal jeg bare blande det i
>benzinen??
>
>Håber i fatter hvad jeg skriver...!

dengang jeg var ung blanede jeg selv min benzin også om vinteren.
Man kommer karb-sprit i benzinen for at der ikke skal danne sig
iskrystaller i kaburatoren. Jeg begynde selv med kab-sprit dengang
p.g.a jeg i 15 graders frost måtte skille min kaburator ad og fjerne
vand fra svømmerskålen. Har man prøvet det en gang så glemmer man
aldrig kab-sprit. Man kan også med god samvittighed putte det i hvis
man har en af de moderne scottere.

mvh ><noname><

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 110 point
Dato : 07-01-02 23:27

Hej Maxi

Du kan roligt komme sprit i din benzin , det har man gjort i mange år på alle slags 2T motorer hvor man har brugt selvblandende olie(Motorer uden seperat oliepumpe.
Spritten gør flere ting , den eliminerer kondens i din tank og karburator= ingen vand ser kan fryse til is.
Derudover hæver den oktantallet (men lad nu være med at hælde en hel masse i så kan den ikke starte) brug ikke mere en 10% sprit.Ja du hælder det direkte i tanken!!!

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-02 10:23

jeg havde en maxi fra 1994 til sommeren 1996
den fik aldrig en dråbe sprit
det er kun nødvendig med sprit på scootere og ligende
da en maxi karbu får en hel del varme fra cylle
det gør den jo ikke på en scooter

Erik ElB

"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:7ko_7.15385$Zm5.1421219@news000.worldonline.dk...
> Forvirrende spørgsmål...!
>
> På min maxi skal jeg jo selv blande bezinen med olie... Men jeg har lige
> læst i et andet indlæg at jeg ikke må blande olie og karb-sprit?? Og en
> ting mere... hvad er det lige præcis karb-sprit gør?? Og kan/må jeg
> overhovedet bruge det på min maxi?? Og skal jeg bare blande det i
> benzinen??
>
> Håber i fatter hvad jeg skriver...!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 08-01-02 20:50

Ok... taxa...

Jeg prøve lige at rense karbu´en og hælde sprit i tanken...!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-02 17:10

Der sker ikke noget ved at bruge karbusprit. jeg har kørt med det sidste år
og gør det stadigvæk. Så put der bare i for en sikkerheds skyld.
Ham der siger at en karbu får varme fra cylinderen, og man så ikke behøver
at hælde spirt i. ham skal du ikke høre på. for mellem jul og nytår kørte
jeg afsted på min maxi, og da jeg ville slippe gassen var spjældet frosset
fast, det var jo lige meget tænkte jeg. jeg kører da bare på arb. med fuld
gas, og nogle kilometer efter havde min karbu så fået varmen fra cylinderen,
ganske som han sagde. og så røg spjældet ned, der var jo også fint. der var
bare lige det at gaskablet var hoppet ud, så nu kunne jeg slet ikke give
gas. Så jeg kom til at trække på arb. efter det fik jeg sprit i , og der har
ikke været noget siden.

--

M.V.H. Rasmus m Østergaard
7100 Vejle.
MaxiSmiley <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7ko_7.15385$Zm5.1421219@news000.worldonline.dk...
> Forvirrende spørgsmål...!
>
> På min maxi skal jeg jo selv blande bezinen med olie... Men jeg har lige
> læst i et andet indlæg at jeg ikke må blande olie og karb-sprit?? Og en
> ting mere... hvad er det lige præcis karb-sprit gør?? Og kan/må jeg
> overhovedet bruge det på min maxi?? Og skal jeg bare blande det i
> benzinen??
>
> Håber i fatter hvad jeg skriver...!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-02 10:13

Hvis den er tunet, vil jeg nok ikke putte Karburator sprit i.. Gøre gøre at
den sætter sig, pga en dårlig blanding.

"Rasmus m Østergaard" <r_oestergaard@yahoo.com> wrote in message
news:JVZ_7.17525$Zm5.1564856@news000.worldonline.dk...
> Der sker ikke noget ved at bruge karbusprit. jeg har kørt med det sidste
år
> og gør det stadigvæk. Så put der bare i for en sikkerheds skyld.
> Ham der siger at en karbu får varme fra cylinderen, og man så ikke behøver
> at hælde spirt i. ham skal du ikke høre på. for mellem jul og nytår kørte
> jeg afsted på min maxi, og da jeg ville slippe gassen var spjældet frosset
> fast, det var jo lige meget tænkte jeg. jeg kører da bare på arb. med fuld
> gas, og nogle kilometer efter havde min karbu så fået varmen fra
cylinderen,
> ganske som han sagde. og så røg spjældet ned, der var jo også fint. der
var
> bare lige det at gaskablet var hoppet ud, så nu kunne jeg slet ikke give
> gas. Så jeg kom til at trække på arb. efter det fik jeg sprit i , og der
har
> ikke været noget siden.
>
> --
>
> M.V.H. Rasmus m Østergaard
> 7100 Vejle.
> MaxiSmiley <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:7ko_7.15385$Zm5.1421219@news000.worldonline.dk...
> > Forvirrende spørgsmål...!
> >
> > På min maxi skal jeg jo selv blande bezinen med olie... Men jeg har lige
> > læst i et andet indlæg at jeg ikke må blande olie og karb-sprit?? Og en
> > ting mere... hvad er det lige præcis karb-sprit gør?? Og kan/må jeg
> > overhovedet bruge det på min maxi?? Og skal jeg bare blande det i
> > benzinen??
> >
> > Håber i fatter hvad jeg skriver...!
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-02 14:08

Nå! Det har jeg hellere ikke haft problemer med, jeg har kørt med to
tuncylindere, på hver sin knallert. Og der skedte der ikke noget ved at køre
med karbusprit. Skal lige siges at de stadigvæk kører begge to.

--

M.V.H. Rasmus m Østergaard
7100 Vejle.
Michael Thomsen <gichael@hunters.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1jlvk$21t3$1@news.cybercity.dk...
> Hvis den er tunet, vil jeg nok ikke putte Karburator sprit i.. Gøre gøre
at
> den sætter sig, pga en dårlig blanding.
>
> "Rasmus m Østergaard" <r_oestergaard@yahoo.com> wrote in message
> news:JVZ_7.17525$Zm5.1564856@news000.worldonline.dk...
> > Der sker ikke noget ved at bruge karbusprit. jeg har kørt med det sidste
> år
> > og gør det stadigvæk. Så put der bare i for en sikkerheds skyld.
> > Ham der siger at en karbu får varme fra cylinderen, og man så ikke
behøver
> > at hælde spirt i. ham skal du ikke høre på. for mellem jul og nytår
kørte
> > jeg afsted på min maxi, og da jeg ville slippe gassen var spjældet
frosset
> > fast, det var jo lige meget tænkte jeg. jeg kører da bare på arb. med
fuld
> > gas, og nogle kilometer efter havde min karbu så fået varmen fra
> cylinderen,
> > ganske som han sagde. og så røg spjældet ned, der var jo også fint. der
> var
> > bare lige det at gaskablet var hoppet ud, så nu kunne jeg slet ikke give
> > gas. Så jeg kom til at trække på arb. efter det fik jeg sprit i , og der
> har
> > ikke været noget siden.
> >
> > --
> >
> > M.V.H. Rasmus m Østergaard
> > 7100 Vejle.
> > MaxiSmiley <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:7ko_7.15385$Zm5.1421219@news000.worldonline.dk...
> > > Forvirrende spørgsmål...!
> > >
> > > På min maxi skal jeg jo selv blande bezinen med olie... Men jeg har
lige
> > > læst i et andet indlæg at jeg ikke må blande olie og karb-sprit?? Og
en
> > > ting mere... hvad er det lige præcis karb-sprit gør?? Og kan/må jeg
> > > overhovedet bruge det på min maxi?? Og skal jeg bare blande det i
> > > benzinen??
> > >
> > > Håber i fatter hvad jeg skriver...!
> > >
> > > --
> > > Leveret af:
> > > http://www.kandu.dk/
> > > "Vejen til en hurtig løsning"
> > >
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 15:00

"Elbarto" <elbarto@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3c3ab9d4$0$89068$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> jeg havde en maxi fra 1994 til sommeren 1996
> den fik aldrig en dråbe sprit
> det er kun nødvendig med sprit på scootere og ligende

NAH.. min SFX har aldrig fået karb sprit, og spjældet har hængt fast..
til gengæld har jeg to kammerater der kører på henholdvis BW'S og en Dr. Big
og de er nødt til at kører med sprit...

--
Michael Frederiksen
Honda SFX

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 15:04

> ganske som han sagde. og så røg spjældet ned, der var jo også fint. der
var
> bare lige det at gaskablet var hoppet ud, så nu kunne jeg slet ikke give
> gas. Så jeg kom til at trække på arb. efter det fik jeg sprit i , og der
har
> ikke været noget siden.
>
hehe.. det har en af mine veninder oz prøvet.. jeg var nede og splittet
lortet ad for hende kl 23 den 22/12 sidste år.. hun var ca 10km hjemmefra,
prøv at spørge om hun blev glad for at se mig

--
Michael Frederiksen
Honda SFX

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 23:07

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:tyn08.235$jn5.6271@news.get2net.dk...
>
> "Elbarto" <elbarto@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c3ab9d4$0$89068$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > jeg havde en maxi fra 1994 til sommeren 1996
> > den fik aldrig en dråbe sprit
> > det er kun nødvendig med sprit på scootere og ligende
>
> NAH.. min SFX har aldrig fået karb sprit, og spjældet har hængt fast..
mener selvfæølgelig spjælder har _aldrig_ hængt fast

--
Michael Frederiksen
Honda SFX