/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hovawart
Fra : AnnetteS
Vist : 845 gange
100 point
Dato : 07-01-02 22:15

Kan nogle herinde give mig en link til et sted hvor jeg finder en meget omhyggelig racebeskrivelse af Hovawarten?
Det jeg søger, er DRU regler for farver og aftegninger i udstillings og avls øjemed.
Tak.

Kommentar
Fra : soccer

Dato : 07-01-02 22:26

Du kan sikkert kontakte de personer der er på denne hjemmeside:

http://www.hovawart.org/Danish/danskdhk.htm

mvh Soccer

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-01-02 23:02

Tillæg
Der er også en adresse her på en Hovawartklub
Maj-Brit Juul Andersen
Svinøvej 134. 4750 Lundby
Tlf./Fax: 55 76 91 95
arreskoven@image.dk
Du kan også købe en bog om hunden her
http://www.esb.sdu.dk/~alex/MIN/PAGE6.htm
MVH Brian

Kommentar
Fra : AnnetteS

Dato : 07-01-02 23:06

soccer, det link du der gav var til en DKK side,- jeg er ikke interesseret i endnu en gang DRU/DKK mudderkastning, skal bare bruge oplysninger som vedrører DRU
Briani, Nej desværre, jeg har terpet hvert enkelt ord på de pågældende sider *Suk* Nytter ikke at kontakte MajBritt,- hun vil kunne sende det til mig, men jeg skal bruge det nuuuuuuu :-/

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 07-01-02 23:33

Hej AnetteS

Her er også et par gode sider om denne skønne hund :
http://www.esb.sdu.dk/~alex/hovawart.htmlx
http://home13.inet.tele.dk/arina/

Her er DRU`s Hjemmeside http://www.dru.dk/informa.htm hvor du kan finde en ret god beskrivelse af Howarten hos
Kennel Arreskoven :http://www.hovawarten.dk/

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-02 13:53

Hej igen

Ved ikke om du stadig har brug for en Beskrivelse af Hovawarten. Efter at ha`søgt Nettet tyndt, fandt jeg frem til en Svensk side der omhyggeligt beskriver Racestandard. Reglerne der anvendes af DRU hedder FCI,-og det er disse regler der viser her: http://home.swipnet.se/mytologins/rasstandard.htm

MH
Vestergade

Godkendelse af svar
Fra : AnnetteS

Dato : 08-01-02 14:21

Hej vestergade,
Mange tak.
Det var lige hvad jeg søgte.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-02 19:37

"AnnetteS" <AnnetteS.news@kandu.dk> wrote in message
news:m5o_7.15357$Zm5.1420386@news000.worldonline.dk...

> Kan nogle herinde give mig en link til et sted hvor jeg finder en meget
> omhyggelig racebeskrivelse af Hovawarten?
> Det jeg søger, er DRU regler for farver og aftegninger i udstillings og
> avls øjemed.
> Tak.

Hvis du kontatkter DRU's Fællesklub's formand Birgit Ambo så skulle du kunne få
noget at vide. DRU har ikke noget materiale liggende online.
Se adresser, mv på www.dru.dk

mvh

Kim Christensen

--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-02 21:36

"AnnetteS" <AnnetteS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:m5o_7.15357$Zm5.1420386@news000.worldonline.dk...
> Kan nogle herinde give mig en link til et sted hvor jeg finder en meget
> omhyggelig racebeskrivelse af Hovawarten?
> Det jeg søger, er DRU regler for farver og aftegninger i udstillings og
> avls øjemed.
> Tak.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej.
Her er et link til Hovawartklubben i Danmark.
Her kan du finde det ønskede.
Med venlig hilsen
Torkil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-02 21:46

"AnnetteS" <AnnetteS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:m5o_7.15357$Zm5.1420386@news000.worldonline.dk...
> Kan nogle herinde give mig en link til et sted hvor jeg finder en meget
> omhyggelig racebeskrivelse af Hovawarten?
> Det jeg søger, er DRU regler for farver og aftegninger i udstillings og
> avls øjemed.
> Tak.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Hej igen.
Nu dummede jeg mig vist lidt..???
For i Hovawartklubben bruger vi jo DKK's og FCI's standard.
Om den er den samme i DRU = ???????
Med venlig hilsen
Torkil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-02 21:48

"AnnetteS" <AnnetteS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:m5o_7.15357$Zm5.1420386@news000.worldonline.dk...
> Kan nogle herinde give mig en link til et sted hvor jeg finder en meget
> omhyggelig racebeskrivelse af Hovawarten?
> Det jeg søger, er DRU regler for farver og aftegninger i udstillings og
> avls øjemed.
> Tak.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej.
Her er et link til Hovawartklubben i Danmark.
Her kan du finde det ønskede.
Med venlig hilsen
Torkil
http://www.dansk-hovawart-klub.dk/

Kommentar
Fra : janniehalloe

Dato : 20-01-02 00:27

Hej Annette S
Har du ikke fået standarten udleveret ved købet?
DRU bruger også fci standarter.
Jannie

Kommentar
Fra : AnnetteS

Dato : 20-01-02 00:56

Hej Jannie,
Jo og det ved du jo også godt eftersom det var dig jeg købte ham af.
Jeg havde smidt den væh.
Med venlig hilsen Annette S

Kommentar
Fra : janniehalloe

Dato : 20-01-02 01:22

Jeg vidste det godt, skal jeg sende en til dig?
Jannie

Kommentar
Fra : AnnetteS

Dato : 20-01-02 01:24

Nej tak, jeg fandt den jo herinde og printede den ud,- ellers tak

Kommentar
Fra : AnnetteS

Dato : 20-01-02 01:27

Derudover er det jo nok lidt ligemeget, eftersom Mickey ikke bliver udstillingshund *GG* Hans aftegn er forkerte *GGG* Jeg er yderst utilfreds med ham,- bare så du ved det....*Jeg joker*
Han er jordens dejligste hund og jeg er ovenud glad for ham,- selvom hans bette hvide streg på brystet ikke må være der og hans øjenaftegninger er for uklare

Kommentar
Fra : janniehalloe

Dato : 20-01-02 01:53

Den hvide aftegning må gerne være der. Citat "Generelt er tilladt: Enkelte, små hvide brystpletter" FCI standart. Så den hvide brystplet skal ikke holde dig tilbage. Iøvrigt blev han bedste babyhvalp på udstillingen. Ja hans øjen aftegninger er uklare, (da jeg så ham sidst) men det er Kiwis også og helt personligt, jeg er til de mørkere hovawarter. (Det bliver Aron heldigvis også, forhåbentlig)
Det jeg har tænkt på med Mickey er mere hans smågrå aftegneninger over øjenene.
Men ja, hen er dejlig

Kommentar
Fra : AnnetteS

Dato : 20-01-02 02:56

Dem over øjnene er skam ikke smågrå mere, nej nej, han har alm. blond 'øjenskygge på' ud over de rigtige pletter

Kommentar
Fra : janniehalloe

Dato : 20-01-02 03:00

Godt så, hold op,hvor vil jeg gerne se ham, *s*

Kommentar
Fra : AnnetteS

Dato : 20-01-02 04:44

*tihi* Du kan da bare invitere på en kop kaffe og flytte dine blomsterkummer så jeg kan komme ind,- så skal vi nok komme forbi.