/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Flimmer i .avi film ved tv out
Fra : 100
Vist : 654 gange
75 point
Dato : 02-08-03 23:30

Jeg her lige købt mig et tv out kapel sæt, som jeg har tilsluttet min bærebar og mit tv da jeg så tændte computeren med kaplet i, kom mit windows start-billede liser fint frem på tvet og det var da dejligt, for jeg har læst om rigtig mange som ikke kunne få det til at funke. Nå men så prøvede jeg så at starte en .avi film op i fuldskærm og i hele filmen var der flimmer/streger hen over skærmen, og så tænkte jeg enten er det filmen eller også er det tvet men da jeg har prøvet mit tv out på et andet tv hvor det var ligedan måtte det jo være filmen men nej det var det ikke for den kunne jo afspilles fint på min computerskærm nå.. hvad kunne det så være?? så prøvede jeg at afspille nogle af mine andre .avi film og der var det også men da jeg prøvede en af mine .mpg film funkede det fint så det blev endu mere mærkelig. Mit tv out laver flimmer på .avi film i fuldskærm?? det var mystisk.
Er der nogen der ved hvad jeg skal gørde??? eller har prøvet det her så skriv

P.S. Jeg har desværde ikke ret mange point at give men jeg håber i vil svære alligevel

Accepteret svar
Fra : w3ird0.dk

Modtaget 75 point
Dato : 11-08-03 13:41

Det lyder som om du skal have hentet nogle nye codecs f.eks. http://www.hol.dk/downloads.asp?kategori=DVD - DivX Utils&id=785

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 11-08-03 13:44

Det gik ikke helt godt med linket men det er NIMO codec pack lidt nede på siden jeg mener. Der skulle være codecs til de flestes behov i standard installationen

Kommentar
Fra : 100

Dato : 12-08-03 16:07

Kan det virkelig være codecsne der er noget galt med for jeg kan som sagt godt se mine film på min computerskærm og jeg kan se filmne fint på tvout hvis jeg ikke sætter dem i fuldskærm men så når jeg gør det så flimre det hen over tv skærmen.

Godkendelse af svar
Fra : 100

Dato : 01-06-04 15:03

Tak for svaret w3ird0.dk.