/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Viseromantik Erik Paaske
Fra : l.Wils
Vist : 1709 gange
100 point
Dato : 02-08-03 19:47

Jeg har haft 3 kasettebånd med Erik paaske, i mere en 25 år, så nu er de slidt op og smidt ud.
Er du indehaver af plader eller bånd med ( Mine ynglingsviser 1. 2. 3.og Viseromantik.)så håber jeg at at du vil hjælpe mig.

Kom nu ikke og sig at de kan bare lånes på bibloteket! Det har jeg prøvet med et meget dårligt resultat.
hilsen L. W.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-08-03 09:08

Prøv at holde øje med www.cd-auktion.dk Der er godt i øjeblikket, ingen med Erik Påske. Det kan være svært at opdrive gamle plader (leder selv efter nogle bestemte). Kræmmer & loppe-markeder er et godt sted at lede. Du skal nok ikke regne med at kunne købe allesammen på en gang.
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men her i Aalborg er der en week-end (vistnok 2 gange om året) hvor der købes/byttes/sælges gamle plader, i stadionhallen. Der findes måske noget tilsvarende, der hvor du bor.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-08-03 10:21

Prøv evt også: http://www.gpmusik.com

MVH

Accepteret svar
Fra : js2706

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-03 09:54

Genudgivelser med Erik Paaske ligger det tungt med, bl.a. fordi pladeselskabet som udgav "Mine yndlingsviser" for længst er ophørt, og det originale båndmateriale er vist bortkommet. Enkeltnumre kan dukke op på cd'er, men i anden sammenhæng. Jeg har lp'erne "Mine yndlingsviser" 1 & 3. Dem vil jeg selvfølgelig ikke af med, men jeg kan tilbyde at overspille dem til et kassettebånd. Jeg har kassevis af næsten helt nye bånd, så det behøver ikke at koste andet en porto'en. Med venlig hilsen - John Sørensen, Viby Sj.

Kommentar
Fra : l.Wils

Dato : 26-10-03 10:59

Havde du været en pige ville jeg have sagt at, du er en skat, det er lige det jeg har ventet på at høre.
Siden jeg skrev dette indlæg har jeg fundet et bånd og en LP med Erik Paaske
Båndet hedder mine yndlingsviser nr 2 og LPen hedder Bare mine ynlingsviser. Jeg har ikke i øjeblikket mulighed for at spille plader men det kommer nok,
Jeg vil være lykkelig for at at eje nummer 1. så hvis Du er intereseret i nr 2 er der en muglighed for en byttehandel. Der efter mangler jeg Kun den der heder VISEROMANTIK, den er også slidt op og væk. Men jeg sender gerne porto til dig.
Håber på at høre fra dig igen.
Hilsen L Wils.

Godkendelse af svar
Fra : l.Wils

Dato : 26-10-03 11:05

Tak for svaret js2706.

      Siden jeg skrev dette indlæg har jeg fundet et bånd og en LP med Erik Paaske
Båndet hedder mine yndlingsviser nr 2 og LPen hedder Bare mine ynlingsviser. Jeg har ikke i øjeblikket mulighed for at spille plader men det kommer nok,
Jeg vil være lykkelig for at at eje nummer 1. så hvis Du er intereseret i nr 2 er der en muglighed for en byttehandel. Der efter mangler jeg Kun den der heder VISEROMANTIK, den er også slidt op og væk. Men jeg sender gerne porto til dig.
Håber på at høre fra dig igen.
Hilsen L Wils.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 26-10-03 23:41

Hej Wils! Tak for svaret - og til lykke med, at du fandt noget. For at vi nu ikke skal misforstå hinanden: lp'en som jeg kalder "Mine yndlingsviser 1", hed oprindelig bare "Mine yndlingsviser", så måske er det den, du har fundet. Nummereringen kom først til, da man udgav nr. 2. Nr. 1 starter med "Ved rugskjellet". Nr. 2 mangler jeg - men har du nr. 3? (Starter med "Lille Anna").
"Viseromantik" har jeg aldrig hørt om. Skriv igen - gerne til pianoplayer@privat.dk -jeg skla jo lige ha' en adresse! Hilsen - John