/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Billedegenskaber til PC forbindelse til ~
Fra : jbln
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 02-08-03 12:52

I min betjeningsvejledning til Medion PC står at jeg i programmet Billedegenskaber skal aktivere overførsel til TV.

Hvordan findes det?

Jeg kan ikke fra min PC få billed på TV skærm

Nogle ideer?

Tak Jørgen

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 02-08-03 13:38

såvidt jeg forstår så er det bare tv-out du vil bruge ...

for så kan tvtools klart anbefales
http://http2.ttdown.com/T/TVTools%20v6.8.4.4%20Retail.exe

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 02-08-03 13:40

der var den officelle side
http://tvtool.info/index.htm
sorry kunne ikke lige finde den før

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : ahjkht

Dato : 23-08-03 01:58

HAR FUNDET DET!

Havde samme problem (Medion PC, Nvidia-kort, S-VHS->SCART kabel, lyd kom igennem, intet billede på TV), fandt ikke noget brugbart på tvtool.

Det mystiske "Billedegenskaber program" manualen referer til er simpelt at finde (når altså man har fundet ud af hvordan

- Højre klik på skrivebordet
- Vælg "Egenskaber", så får man "Egenskaber for skærm" dialogen.

Det er faktisk den de mener! Det er så ikke så simpelt endda, da man skal lave en del indstillinger på kortet. Det fremgår ikke hvilket kort du har i din maskine, men med det Nvidia kort, der er i den jeg har fat i, måtte jeg først aktivere "Nvidia Media Center" (var ikke aktiveret i fabriks konfigurationen), ændre profil til 2 skærme, finde vej til egenskaberne for skærm 2 og sætte den til PAL TV m. S-VHS. Det var lidt svært fordi man ligger og toggler frem og tilbage i en 3-5 komponenter/underdialoger, og valgmuligheder/knapper "kommer frem" efterhånden! Men nu ser jeg altså DVD på TV'et imens jeg skriver dette.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Christian_Ellegaard

Dato : 25-03-05 22:51

Hmm, ahjkht, kan du uddybe det lidt...? Jeg ligger netop selv og roder med min computer og composite udgang og har også fulgt manualen og studset over programmet "Billedegenskaber".

Hvordan pokker fik du aktiveret Nvidia Media Center? Det synes at være lidt kringlet, og som det er nu er alle brugbare valgmuligheder i N-View menuen "gray'ed out".

Kommentar
Fra : ahjkht

Dato : 02-01-06 23:37

Tjoeh..det er altså 2½ år siden den oprindelige kommentar, så jeg husker faktisk ikke detaljerne 100%.
Jeg har selv opgraderet til ny NVIDIA driver/SW ver. siden, og der er jo nok en 5-10 forsk. ver. i spil som du kan have.
Men der er i hvert fald 2 ting du kan prøve at kigge efter, here goes:

- I "Kontrolpanel" har jeg en "NVIDIA nView Desktop Manager" komponent.
- I den er der en "Skrivebordsstyring" fane
- På den er der en "nView Desktop Manager" gruppe
- I den er der en knap, der hedder "Aktiver" hvis nView funktionerne er installeret men slået fra (den hedder "Deaktiver" hos mig p.t. hvor de er slået til)

Det virker lidt ulogisk at sige "gå ind i nView Desktop Manager og aktiver nView Desktop Manager", men det fik i hvert fald mig ud over punktet med lutter "gray'ede" menu punkter.

Jeg kan ikke se af din mail om du allerede har prøvet det og hvad resultatet så var, men hvis du ikke har så prøv:
- Højreklik på skrivebord baggrund
- Vælg "Egenskaber", ikke "Egenskaber for nView"
- Vælg fanen "Indstillinger"
- Tryk på knappen "Avanceret"
- Vælg fanen "GeForce FX.." eller hvad din kort model nu hedder
Så skulle du gerne få selve kort-indstillingerne op (med en underlig side-menu-ting på)

Der er iøvrigt en pudsig funktion under "GeForce Fx.. osv"/"Funktioner" i side-menuen: En check-box, der hedder "Tving tv-detektering". Det tog "#§!" lang tid inden jeg fandt den!

Beklager min beskedne hukommelse, håber dette trods alt kan være til lidt hjælp.