/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Alle billeder i BMP format
Fra : molokyle
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 02-08-03 07:44

Jeg bruger Win98 SE og IE6 sp1 med alle sikkerhedsopdateringer. Nu er der sket det mærkelige at alle billeder jeg henter på nettet, får jeg kun mulighed for at gemme i *.bmp format, uanset hvilket format der rent faktisk ligget på sitet.

Jeg har prøvet at vælge 'Standard' i instillinger->avanceret. Det hjælper heller ikke noget. Hvad gør jeg?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 02-08-03 08:15

Samme problem har jeg fået efter at jeg er skiftet til et hurtigt kabelmodem - 90% vil systemet gemme som BMP, på det gammeldags modem var det under 0,1%

Jeg benytter WIN XP og IE6

Michael

Og tlk med den nye printer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-03 08:27

hedefelt -> Tak. Jeg haft adsl 1024/256 Mbit i 4 mdr. uden probs. Det er først begyndt igår. Det eneste jeg kan huske jeg har ændret på de sidste par dage er at jeg har kørt Spybot S&D samt Spywareblaster.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : hedefelt

Modtaget 50 point
Dato : 02-08-03 09:00

Min kommentar var desværre ikke en løsning på problemet, blot en kommentar om at du ikke er den eneste der er ramt af dette! - Jeg kan ikke erindre at i forbindelse med skiftet til kabelmodemet installerede ekstra. Jeg har kun registreret at det tidligere var et mindre problem, og at det nu er næsten hver gang jeg vil gemme et billede at systemet vil gemme som .BMP.

Man kan dog nogle gange snyde systemet - såfremt det er et fotoalbum med et oversigtsbillede, kan man gemme destination som.. og så bliver det rigtigt nok i .JPG!

Men lad os nu se om der ikke skulle være en der har løsningen på dette?

Michael

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-03 09:05

Heureka fik løst problemet. Jeg fjernede cookies, midlertidige internet filer osv... REBOOT. Så kørte jeg Find Junk Files v1.31... REBOOT. Så kørte jeg CleanReg3... REBOOT.

Nu er alt ved det gamle

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-03 09:07

Takker for deltagelsen. Du kan nu prøve de samme ting og se om det hjælper dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 02-08-03 10:09

Tak for pointsene - dem havde jeg jo ikke fortjent! - jeg prøvede det samme altså tømte cookies og midlertidige internetfiler, og satte den afsatte plads noget ned, genstartede IE og problemet var også løst - men hvorfor dette løste problemet, har jeg ikke helt forstået? - men hvem siger også at vi skal forstå alt!

Michael

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-03 10:30

Korrekt

</MOLOKYLE>