/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Harddisk
Fra : haeggelin
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 02-08-03 03:36

Jeg kan ikke komme i kontakt med resten af mine Gb på C:\ drev og mit D:\ drev er helt væk, bios kan godt se to drev men min XP viser kun et C: på 8Gb som ellers er på 30Gb har prøvet scandisk og fdisk men ikke kommet til flere drev ell mere Gb.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 02-08-03 05:46

prøv at kigge i bios om den er sadt op til at genkende dine hardiske, set den evt til auto vis du ikke er sikker

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 02-08-03 09:03

Er det 2 HD's du har i maskinen, eller er det kun én, hvor du så har oprettet 2 partitioner med fdisk?

Det lader til at din bios ikke understøtter mere end 8GB HD. Har du mulighed for at opdatere/flashe BIOS?

Hvad er det for en HD du har? Fabrikat, model etc.?

Har det virket tidligere?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-03 12:22

Er det pludseligt dine drev er blevet væk, eller har du rodet lidt.
Prøv at gå i XP hjælp og skriv diskhåndtering, og den vej kan du komme til at se dine drev, og om de måske er skjulte.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : micdk

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-03 01:29

har du oprette D-drevet i fdisk???? Prøv eventuelt et program der hedder partion magic 8 , det er guld vejr!!

Du kan hente en 30 dages prøve vs her http://www.powerquest.com/partitionmagic/.

Godkendelse af svar
Fra : haeggelin

Dato : 07-10-03 13:45

Tak for svaret micdk, har hentet partion magic og det finder også mit D: drev men vil ikke formaterer det får en fejl kode som ikke siger mig noget, ØV men det er jo ikke din skyld Tak igen
V.H. haeggelin

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 07-10-03 13:49

Nogen som ved noget om fejlkoder i Partion Magic 8