/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
genstart driller
Fra : phg1
Vist : 413 gange
150 point
Dato : 01-08-03 23:35

er der nogle herinde der kan knække den her når jeg har instaleret grafikdriveren vil windows ikke genstarte ordentlig længere,når jeg trykker genstart lukker den godt nok windows ned men så bliver der sort skærm og harddisk lampen lyser konstant samtidig med at både brænder og cdromdrev blinker.jeg har lige opgraderet(ren instalation)fra win me til win 2000 pro og der gør den det stadig.der er ikke noget galt før jeg instalerer grafikdriveren(jeg har prøvet mange forskelige bruger i øjeblikket 40.72)
håber der er nogle der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-08-03 10:39

hvilket skærmkort er det ??

Hvis det er et NVIDIA skal du hente nyere driver her
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

seneste Version til Win2000/Xp er 44.03

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 02-08-03 11:59

det er et gf 4280 jeg kan godt prøve men jeg er ikke sikker på det hjælper som sagt har jeg prøvet mange med samme resultat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-03 17:01

Men du har en brænder. lægger du også driver og program ind til den.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-03 19:01

Nedlukningsproblemer i Windows XP
Opdateret: 02-07-2002
Generelt:
Hvis der er nedlukningsproblemer, bør du starte computeren i Fejlsikret tilstand, ved at taste F8 ved startmenuen. Med piletasterne vælger du Fejlsikret Tilstand.
Lukker computeren normalt i Fejlsikret tilstand ?
Hvis nej er det sikkert strømstyringen det er galt med. Typisk situation 1.
Hvis ja er det højst sandsynligt en hardwaredriver, eller noget software der konflikter. Typisk situation 2.
Situation 1.
Windows XP hænger ved "Du kan nu slukke din computer:
Dette er det mest udbredte nedlukningsproblem i Windows XP.
Det skyldes i de fleste tilfælde at Windows XP ikke umiddelbart understøtter din computers strømstyring. Strømstyringen kan understøttes af enten APM (Advanced Power Management), eller ACPI (Advanced Configuration and Power Interface).
ACPI computere vil næppe give slukningsproblemer.
Enhedshåndteringen kan fortælle om Windows har accepteret computeren som ACPI eller Standard PC.
Hurtig check af APM:
Gå til Kontrolpanel (klassisk visning) og åbn Strømstyring - eller Egenskaber for Skærm - Pauseskærm, knappen Strømstyring.
Hvis der findes en fane der hedder APM, kan du sætte flueben i Aktiver APM. Dette vil løse problemet på de fleste computere. Til gengæld kan det give andre problemer, som STOP fejl når computeren slukkes, eller vækkes fra standby/dvale.
Læs mere om hvordan du checker, og aktiverer APM.
Situation 2.
Soft- hardwarekonflikt:
Det første du kan gøre er at indsætte Windows XP cd'en og kontrollere systemkompatibilitet. Software der ikke er kompatibelt bør opgraderes til nyere version. Hardware der ikke er kompatibelt, kan måske virke med en ny driver der er designet til Windows XP.
Check derefter at der ikke er nogle anmærkninger (gule eller røde) udfor noget af hardwaren i Enhedshåndtering. Hvis der er anmærkninger, så forsøg at finde en bedre driver til det pågældende hardware.
Brug Logbog for at finde ud af hvilke programmer der evt. laver fejl.
Systemkonfigurationsprogram er også et godt værktøj til at afdække problemer med.
Computeren hænger ved "Gemmer Indstillinger" eller "Windows lukkes":
Kan skyldes software der på en eller anden måde konflikter med Windows XP, eller andet installeret software. Det kan f.eks. være Antivirusprogrammer, CD brænder og forskellige "utilities" der ikke er lavet til Windows XP. Dette problem skal du især være opmærksom på hvis der er opgraderet ovenpå f.eks. Windows 98.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-08-03 15:08

Jeg tror emesen er inde på noget af det rigtige. Det kan osse være du kan klare det ved en bios update! Eller en bios fine tune? En mere detaljeret computer beskrivelser ville hjælpe meget!

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 03-08-03 21:02

hvis i lige gad læse overskriften,det er genstart der driller den lukker fint computeren

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-08-03 00:48

Godt ord igen Men de der nvidea kort kræver nogle gange en bios update. Eller en special installation under windows. Der er jo noget der tyder på at det er kortet eller driveren til kortet.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 04-08-03 21:22

mit kort kører med nyeste bios og kortet er jo ikke lige frem specielt nyt gider du forklare lidt nærmere hvad den speciele instalation går ud på.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-08-03 23:55

F.eks er der mindst et ASUS bundkort, der kræver en special fil for nvidia 4200 kortet, så det kan installeres under win2000. Har du været inde under dit bundkorts FAQ?

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 05-08-03 23:04

nej det vil jeg lige prøve.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 06-08-03 23:11

nej der er ikke noget at hente på hjemmesiden(kører med et soltek drv5c kort)andre forslag.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-08-03 23:55

Prøv med en ren installation af win2000 istedet for en upgrade!

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 07-08-03 00:00

det er en ren install jeg har lavet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-08-03 01:14

Ok misforstod hvad der stod i dit spørgsmål. Virkede ME med genstart?

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 07-08-03 12:06

nej.