/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jacob Friederich Jensen Bøgvad
Fra : Prinsenafhirshberg
Vist : 559 gange
50 point
Dato : 01-08-03 23:27

Min tiptipoldemor Mette Christine Bøgvads eneste bror, Jacob Friederich Jensen Bøgvad.
Jeg søger efter Jacobs efterkommere, her er lidt data om ham:

Jacob Friederich Jensen Bøgvad
blev født i 1819 i Alslev i Præstsø amt.

Mere har jeg ikke om ham.
Er der nogen der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Prinsenafhirschberg

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 02-08-03 15:02

Hvem var forældre til Mette Christine?

Er det nogen fra denne familie du søger:

Sorø, Ringsted, Nordrupøster, Giesegaard, , en Gaard, 3, FT-1834
Jens Frederich Bøgvad, 51, Gift, , Forpagter af Hovedg: Jorder,
Mette Kristine Giørtsen??, 44, Gift, , hans Hustru,
Chalotte Bøgvad, 21, Ugift, , en Datter,
Mariane Bøgvad, 19, Ugift, , en Datter,
Johan Ferdinand Bøgvad, 11, Ugift, , en Søn,
Ma?? Kirstine Bøgvad, 8, Ugift, , en Datter,
Jensine Frederica Bøgvad, 5, Ugift, , en Datter,
Jacobine Bøgvad, 2, Ugift, , en Datter,

Jens Frederich Bøgvad er her i 1840:

Præstø, Bjæverskov, Herfølge, Eiøie Bye, , Billesborg hovedgaard, 1, FT-1840
Jens Frederik Bøgvad, 56, Gift, , Veiopsigtsfører,
Mette Kristine Gjørtsen, 50, Gift, , Hans kone,
Mettea Kristine Bøgvad, 14, Ugift, , Deres barn,
Jacobine Bøgvad, 8, Ugift, , Deres barn,
Præstø, Bjæverskov, Herfølge, Eiøie By, , Billesborg Hovedgaard, 1, FT-1845
Jens Frederik Bøgvad, 62, Gift, , ??fører, Alsløv sogn, Præstøe Amt
Mette Kirstine Gjørtsen, 53, Gift, , Hans kone, Herlufmagle sogn, Præstøe Amt
Jenssine Frederikke Bøgvad, 16, Ugift, , Deres barn, Nordrup sogn, Sorøe Amt
Jacobine Bøgvad, 12, -, , Deres barn, Nordrup sogn, Sorøe Amt
Johan Ferdinand Bøgvad, 22, Ugift, , Sadelmagersvend, Tersløv sogn, Sorøe Amt
Præstø, Bjæverskov, Vollerslev, Vollersløv, , Skovriderbolig, 46, FT-1850
Jens Ferdinand Bøgvad, 28, -, , Skytte, Fersløv sogn, Sorø Amt

Er Jens Ferdinand og Johan mon den samme? Jeg tror de begge er født i Terslev.

Hilsen Jeannie

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 50 point
Dato : 02-08-03 15:25

Hvis det er den familie, du søger havde Mette Christine måske to brødre udover Jacob?

Der er i øvrigt en Johan Ferdinand Bøgvad, der i 1959 bliver gift med Johanne Chritine Caroline Oxelberg i Valby i 1859:
http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500227590428&lds=1®ion=6®ionfriendly=Denmark&frompage=99
Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : Prinsenafhirshberg

Dato : 03-08-03 13:58

Tak for svaret Jeannie

Kommentar
Fra : fabricius

Dato : 16-01-04 01:47

hej bægge to
jeg skal igang med at kotr lægge navnet bøgvad
så jeg håber i ville være sød at sende de oplysninger i har på personer der bæger navnet Bøgvad på email kfmf@stofanet.dk mærket bøgvad.
mvh mona