/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Lydsvag motor?
Fra : tChAd
Vist : 474 gange
119 point
Dato : 01-08-03 21:56

Hejsa.

Jeg skal ud og købe motor. Det skal være en 4 takter på omkring de 50 heste.

Jeg vil gerne have en pålidelig og lydsvag motor, så man kan holde ud af sidde ved siden af den. Har i nogen erfaringer?

Med venlig hilsen
tChAd

Accepteret svar
Fra : pabloj

Modtaget 119 point
Dato : 02-08-03 10:33

Jeg mener at Suzuki er ret lydsvage.
Ellers kan du snakke med stadioninspektøren på Bagsværd Stadion, han passer også Rostadion. Deres følgebåde må ikke støje for meget, derfor gik de over til at bruge Suzuki, mener jeg

Jes

Kommentar
Fra : tChAd

Dato : 02-08-03 15:53

Ja, jeg har også hørt en Suzuki nede ved havnen, og lagt mærke til hvor lydsvag den var. Man kunne SLET ikke høre den i tomgang selvom jeg kun stod 3 meter fra den.

Tak for svaret Jes.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 02-08-03 21:58

Tag en prøvetur med en susuki på 50Hk pag på og fuld skruge så kan du hører hvor meget
den larmer.Susuki har kun god omtale af deres påhængs motoree.
God vind
TEAS

Kommentar
Fra : tChAd

Dato : 03-08-03 20:45

Jo, tak.

Men nu har jeg desværre ikke lige sådan en i baglommen :)

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 04-08-03 09:35

På starterbroen, den vejede ca 10 tons, sidder der en 100 eller 110 HK Suzuki motor med olieindsprøjtning. Når jeg sejlede den ud var det faktisk kun i starten, for at få drev i den, at den støjede, når der var gang i den stte jeg gassen ned til ca 75 %, der var den rimelig støjsvag.
Jeg troede ikke at man kunne få 4 takts påhængsmotorer!

Jes