/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHPnuke, mailfejl
Fra : crha
Vist : 543 gange
20 point
Dato : 07-01-02 17:33

Hejsa

Jeg har for ikke sp lang tid siden installeret FoxServer som indeholder Apache, PHP, Perl, MySQL og en mailserver-ting, men når jeg i PHPnuke skal sende mails skriver den en fejl, så jeg går ud fra det er noget med min mailsender. Under installationen spurgte den efter min SMTP og jeg udfyldte den med det jeg har. Hvad kan fejlen være?

Hilsen Casper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-02 17:37

"crha" <crha.news@kandu.dk> wrote in message
news:wZj_7.15177$Zm5.1398737@news000.worldonline.dk...
> skriver den en fejl
Hvilken fejl?

--
Mvh.

Niels Andersen

Kommentar
Fra : crha

Dato : 07-01-02 22:53

Fejlen er:
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-02 08:33

On Mon, 07 Jan 2002 16:33:09 GMT, "crha" <crha.news@kandu.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg har for ikke sp lang tid siden installeret FoxServer som indeholder
>Apache, PHP, Perl, MySQL og en mailserver-ting, men når jeg i PHPnuke
>skal sende mails skriver den en fejl, så jeg går ud fra det er noget med
>min mailsender. Under installationen spurgte den efter min SMTP og jeg
>udfyldte den med det jeg har. Hvad kan fejlen være?

husk også at besøge http://www.securityfocus.com/ og lav en søgning på
phpnuke.

--
vh
Thomas Jensen
http://pil.dk/nyhedsbreve/2001december.php

Kommentar
Fra : crha

Dato : 08-01-02 12:36

Ups fejlen er ikke

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Den rigtige fejl er

Warning: Unknown error in c:\foxserv\www\nuke\html\user.php on line 152
You are now registered. You should receive your password at the email account you provided.

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-08-02 16:18

Hep,

fik du løst problemet?

// Martin

Kommentar
Fra : crha

Dato : 27-08-02 17:28

Nope, men jeg tror bare at jeg skal have sat en mailserver op?

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-08-02 17:34

Sandsynligt.

Hvad OS bruger du?

Det ser ud som noget Microsoft-snavs :)

Hvis det er, kan du bare installere IIS's SMTP-del.

// Martin

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-08-02 17:39

Microsoft har en side om foxserver:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q188709&PR=CHS&T1=7d&FR=0&A=T&T=B&S=F&

Prøv at se om den evt. kan hjælpe dig.

// Martin

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-08-02 17:44

Sorry dude,

Jeg var lidt for hurtigt. Se bort fra ovenstående link, det er til Visual Fox Pro :(

Prøv i stedet http://sourceforge.net/projects/foxserv/

Jeg kan se der er kommet en ny version siden du postede første gang. Du kan evt prøve at opgradere til den.

Der er desuden en support liste med kendte problemer.

// Martin

Kommentar
Fra : crha

Dato : 27-08-02 17:58

Well, jeg brugte Apache da jeg ikke kunne få MySQL til at virke på IIS (desværre) men jeg tror ikke jeg havde nogen mailserver

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-08-02 18:02

Hvilken version af windows bruger du?

// Martin

Kommentar
Fra : crha

Dato : 27-08-02 18:47

Windows 2000 Pro og måske snart Windows 2000 Server

Kommentar
Fra : crha

Dato : 27-08-02 20:15

I know, jeg har kørt med IIS mange gange og SMTP har altid virket, bare ikke når jeg køre PHP-Nuke på Apache, for så er IIS SMTP jo ikke installeret, men jeg har prøvet både at installere IIS SMTP (uden IIS Webserver) og PHP, men det virker stadig ikke

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-08-02 22:37

hmm,

Jeg har kørt med begge dele (IIS SMTP + apache - og mysql for den sags skyld) uden problemer.

Du kan prøve at lave et simpelt mail script i php for at se om "der er hul igennem".

Lav en fil (testmail.php) der indeholder:
<?php
mail("dig@ditdomain.dk", "test mail", "Tester om det virker");
?>

og smid den i din www rod. Åbn en browser og indtast url'en til scriptet. Hvis du modtager en mail har PHP fint hul igennem.

Håber det hjælper.

// Martin