/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton eller harddisken ?????
Fra : anjyme
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 01-08-03 11:48

Hejsa.
Jeg genoprettede min PC som tidligere, ville geninstallere Norton som tidligere. MEN...
da jeg skulle genstarte, skete der noget mærkeligt.Når ikonet skulle dukke op nede på proceslinien, blinkede skærmen et par gange, markøren røg ned i hjørnet, for derefter at forsvinde helt. Harddisken stod bare og blinkede, og det lød som en vinyl plade med hak. Rodede med genstart samt forkert nedlukning i lang tid. Hvis CD´n sad i fungerede det som det skulle, og jeg kunne afinstallere.
Har nogen oplevet tilsvarende ???
Jeg har win 98 SE og Norton 2002, hvor jeg fik ½ år fra tidligere, så den gælder til dec 03.
Jeg bruger nu AVG-antivirus fra "Komputer", men kender den ikke ????
Hvad gør jeg ???
Venligst Anjyme.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 110 point
Dato : 01-08-03 11:57

Når man først har installeret Norton en gang så kan du efterfølgede få problemer med at installere påny. Den skal først fjernes helt også resterne. Gå i kontrolpanelet - tilføj/fjern programmer og afinstaller Norton. Nu er alt IKKE væk for der ligger en masse rester som skal fjernes manuelt. Det er bedst at det sker fra fejlsikret tilstand. Derefter:

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
ok
Gå i rediger
I søg skriv: Norton
Find næste (du kan bruge f3 tasten)
Delete det den finder
f3
delete
f3
delete
Gør dette til den ikke kan finde mere, den fortæller selv når alt er fundet.
Nu kan du installere Norton igen.

Tag endelig backup før du begynder at rode med regedit.

Godkendelse af svar
Fra : anjyme

Dato : 01-08-03 12:08

Tak for svaret als.

Mange tak indtil videre, - det vil jeg prøve !!
Hilsen Anjyme

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-08-03 12:23

Hvis du får problemer så vend bare tilbage. Mange tak for points.

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 01-08-03 17:03

Hej Als.
Så lykkedes det !!!!!
Efter lidt besvær, samt lidt nervøsitet over alt det der skulle fjernes, kører programmet som det skal.
1000 tak og god weekend.
Hilsen Anjyme

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-08-03 17:15

God weekend Anjyme. Det glæder mig at det lykkedes for dig. Norton er et rigtig godt program. Er du også godt sikret mod spyware? Det er lige så vigtigt idag. Du finder mange nyttige programmer inde hos mine venner fra www.spywarefri.dk og hvis du ønsker at blive vejledt så kan nørderne derinde også gøre det. Du behøver ikke at tilmelde dig noget som helst derinde. De sider er der så få af idag. Man skal altid logge ind alle vegne eller tilmelde sig. Det skal man ikke der. Langt de fleste af programmerne derinde er gratis og min mening er at de kan ikke undværes. Er du i tvivl så spørg i deres forum. De er lynhurtige til at svare.